środa, 28 października 2015

Mój dzień w pracy

Moja dzisiejsza praca polegała na siedzeniu na uniwerku i wysłuchaniu 4 wykładów. Po wstaniu z łóżka zmroziło mnie na widok termometru za oknem:
minus 10 stopni!

  Z przerażeniem pomyślałam o jeździe na letnich kołach. No, niestety kół jeszcze nie zmieniłam, bo jeszcze nowych zimowych nie kupiłam. Ronny sprawdził moje stare zimówki i stwierdził, że wszystkie kolce są spiłowane. No i kurde czeka mnie kolejny spory wydatek. Pojechałam i dojechałam. W końcu nic nie padało, więc nie było ślisko. W przerwach między wykładami czekała kawa, kanapki i cistka. Poczytalam prasę, ktora dalej podejmuje wątek wyborów w Polsce. W jednej z gazet SvD - Svenska Dagbladet znalazł się artykuł pod tytułem "Sprawa Polski, sprawą Europy"

Det kallas nationalkonservativt och har vunnit valet på vänsterpopulär ekonomisk politik och protektionism, det polska partiet Lag och Rättvisa (PiS). Partiet bildar sannolikt egen majoritetsregering och Beata Szydlo väntas bli premiärminister. Hon har plockats fram av partiledaren Jarosław Kaczyński som gjorde den taktiska bedömning att Szydlo var en bättre frontfigur än han själv.
Nazywana  narodowo - konserwatywna wygrała wybory dzieki popularnej lewicowej polityce ekonomicznej i protekcjonizmowi, polska partia Prawo i Sprawiedliwość. Partia utworzy wlasny większościowy rząd, i oczekuje się, że premierem będzie Beata Szydło. Została ona wybrana przez szefa partii Jaroslawa Kaczyńskiego, ktory taktycznie ocenił, że Szydło będzie lepszą frontalną postacią niż on sam.

Medan segern tillskrivs ”högern” i någon allmän mening och vänstern kallas förlorare är det i själva verket det sämsta av konservativa och vänsteridéer som trängt undan liberala värderingar. PiS utlovar bland annat bankskatter för att finansiera höjda bidrag, höjda skatter på stora handelsbolag, hårdare beskattning av finanssektorn och återställd pensionsålder för både kvinnor (till 60 år) och män (till 65 år).

Podczas gdy zwycięstwo przypisuje się "prawicy" w ogólnym znaczeniu, a lewicę nazywa się przegranymi, to w rezultacie najgorsze konserwatywne i lewicowe idee wyparły liberalne wartości. PiS obiecuje między innymi opodatkowanie banków, by móc sfinansować podwyższenie zasiłków, podwyższenie podatków przedsiębiorstwa handlowe, cięższe opodatkowanie sektoru finansów i przywrocenie wieku emerytalnego dla kobiet (do 60 roku zycia) i dla mężczyzn (65 lat).


Polen är EU:s åttonde största ekonomi och mellan 2005 och 2014 var tillväxten i genomsnitt 3,8 procent (data.worldbank.org). Ett populistiskt Polen som hellre beskådar sin navel än öppnar sin ekonomi och underlättar handel och utbyte med andra, påverkar utvecklingen i Europa. I en dålig riktning.
Polska jest ósmą największą gospodarką w Unii i w latach 2005 - 2014 średni rozwój wynosił 3,8 procent (data.worldbank.org). Populistyczna Polska, która woli bardziej oglądać swój pępek niż otworzyć swoją ekonomię i ułatwić handel i wymianę z innymi, wpływa na rozwój Europy. W bardzo złym kierunku.

Hej wszyscy prawicowcy, ktorzy przyczyniliście się do zwycięstwa swojej partii! Czy Wy naprawdę jesteście prawicowcami? Chyba trzeba zweryfikowac , już teraz na spokojnie, ten program, bo te handlowe finansowe reformy, plus polonizacja banków zalatują najgorszym komunizmem. Postaulaty PiSu to normalnie mieszanka wybuchowa, taki koktajl Mołotowa. Wybór PiSu tak naprawdę ucieszył w Unii tylko te 37,58% Polaków. Mnie przede wszystkim martwi, że będą rządem więszościowym. Wydaje mi się, że reszta posłów reprezentujących pozostałe partie może właściwie iść sobie na 4 - letni urlop.

A ja wczoraj zamknęłam swój wieczór lekturą noweli Bunina "W Paryżu". Czytając dostawalam normalnie ślinotoku. W noweli bohater - Rosjanin żyjący w Paryżu postanawił zjeść obiad w  rosyjskiej restauracji. Restauracją w swojej karcie miała krocie dań do wyboru, między innymi:
barszcz, kapuśniak, ogórkową, bitki, sznycel cielęcy, "ogóreczki świeżo zakiszone". Na zakąskę Rosjanin zażyczył sobie wódkę i śledzika z gorącymi kartoflami. I tu zaczęłam się zastanawiać nad tym, czy Rosjanie uwielbiaja polskie kulinaria? No, bo te powyższe dania to fundamenty polskiej kuchni. A może rodowód tych potraw nie jest wcale polski? No, żesz ja cięż pierdzielęż! Oczywiście w menu znalazły miejsce typowo rosyjskie potrawy - bliny, czerwony kawior, ale żubrówka, to chyba już czysto polski produkt?

Na zkończenie zaprezentuję zdjęcie z uniwersyteckiej toalety:




    SÖKES: ÄGG OCH SPERMIER. Poszukuje się jajek i spermy. A pod spodem uzupelnienie:
potrzebujemy więcej donatorów jaj i spermy. Więcej informacji na ivfkliniken.se/umea.

Teraz mam zamiar przekąsić świeży chlebek z:
Jest przesmaczna! Ale za chwilę się skończy i nie wiem, co ja wtedy zrobię?


8 komentarzy:

  1. Joasiu! Pożyjemy , zobaczymy. Nie ma co teraz dzielić włosa na czworo. Tak, otrzymali władzę absolutną i będą w sposób absolutny rozliczeni. maja tego świadomość. Zatem muszą uważać na błędy. Każdy błąd może być na wagę życia lub śmierci. Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko kto ich rozliczy? To, że nikt ich ponownie nie wybierze za 4 lata? Taka "kara" może być niewspółmierna do wyrządzonych szkód. A w ciągu tych 4 lat mozna dużo zapsuć, a przede zszargać dobre imię kraju. Ale masz rację, nie ma co dzielić włosa na czworo. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Roladkę mogę Ci przesłać z naszego firmowego sklepu. Nazwa "rolada ustrzycka", ale taką nosi od wieeeelu lat :-) i nie wiem, czy nie jest zastrzeżona.

    Wyniki wyborów skomentuję za kilka miesięcy, bo teraz nie umiem. Tak samo jak nie umiem sobie wyobrazić tych 500 zł na dziecko (obłowiłabym się ha ha ha).

    Minus 10 stopni! O mater! Mnie przerażały niedawno -2 i to, że czasem rano skrobam szybki w aucie z delikatnego lodu... No, ale tam u Was zawsze z tym zimnem dużo "do przodu".

    Pozdrawiam, Joanno!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Amisho, rolada jest po prostu delikatesem. Jesli mnie rodzina nie zasili, to zwrócę się o pomoc do Ciebie ;) A co do wyborów - jesli Polacy chcieli swoim wyborem zatrząść Europą i przestraszyć ją, to im się to bardzo udało. Tylko czy jest to oznaka jakiejś potęgi? Dzialanie poprzez strach? Pozdrawiam , dzisiaj rano minus 8, ale mam na szczęście wolne i nie musze nigdzie jechać.

      Usuń
  3. my jak do polskiego sklepu jezdzimy zawsze bierzemy rolade pokrojona w plasterkach. Od sklepu do domu mamy 40 min jazdy samochodem. Zawsze kupujemy tez polski chleb i dojezdzamy do domu a tu ani sera ani polowki chleba.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zazdroszczę nie dziwie się Wam. Ta rolada jest wyśmienita. Ja też podgryzam, gdy tylko jest pod ręką. Moje corki też nią zachwycone, zresztą wszyscy w rodzinie. A jesli chcesz dowieźć ją do domu, to kup nastepnym razem w jednym kawałku ;) Pozdrawiam :))))

      Usuń
  4. ja tam też uwielbiam roladke.
    O brak się nie martw zawsze można podesłać:)
    Pozdrawiam ze Szczecina i Berlina:)
    Tess

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Tess, wiesz, co dobre! :) liczę na to, że rodzina zatroszczy się o mnie i podeśle mi tę roladę. To smak, za ktorym się tęskni :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń