niedziela, 25 października 2015

Wybory 2015 i nastrój powyborczy

Nic nie napiszę, bo nie ma o czym. "Koń jaki jest, każdy widzi".

 Głosowało 51% społeczeństwa, czyli zaledwie połowa. Reszta wybrała kierunek - "wisi mi". Polska wieś wybrała wodza.


 Nie mam nic, ale to nic przeciwko wsi. Kocham wieś, sama mieszkam na wsi od ponad 20 lat. Tylka ta wiejska większość będzie usiłowała zamienić Polskę w taką dużą wieś w centrum Europy. Interpretację zostawiam Wam. Wieś nigdy nikomu nie kojarzyła sie i nie kojarzy z postępem, ani kuźnią jakichś rewolucyjnych idei. Może to i dobrze, a może nie. Nie jestem wróżką i nie będę prorokować. Żywię jedynie głęboką nadzieję, że PiS nie wyprowadzi Polski z Unii lub Unia nie będzie chciała pozbyć się Polski. Polska wieś jest wielkim beneficjentem pieniędzy z Unii. Gdyby tak sie stało, to polska wieś wróciłaby do konia i motyki. Może i dobrze, bo wtedy ekologicznie będzie. A najbardziej rozsmieszył mnie Gowin swoją repliką na słowa Kopacz, ktora powiedziała, że Polska cofnie się o 500 lat, gdy PiS wygra. Gowin przypomniał, że 500 lat temu Polska była najpotęzniejszym krajem w Europie i to nie jest takie złe, to cofnięcie się o 500 lat. W nocy to przesunięcie czasu stało się wręcz symboliczne w dniu wyborów. Aż ciekawa jestem, o ile dekad Polska się teraz cofnie. Może tylko jedną? Taki powrót do 2005 roku?

Atmosferę nastroju powyborczego świetnie oddaje obraz Artura Grottgera




  Niech Będzie Jarosławiony!  
  

13 komentarzy:

  1. Pieknie to opisalas nic dodac nic ujac :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Po prostu stoimy po drugiej stronie - tej przegranej :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. No i co czarownice? Nie wyszło Wam złorzeczenie Polakom? Cofnięte to jesteście Wy i to nie tylko w rozwoju! A ta prowincja to Wam z butów wychodzi ! Ale dobrze tak Wam za tą nienawiść do Polski i Polaków! A rozliczą się z Wami uchodźcy, których Wam jak najwięcej życzę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elektorat PiSu się odezwał lub ta prawdziwa/y Polka/Polak, własnie ten o ktorego jeszcze niedawno pytałam. Ale muszę jednak podziękować za olbrzymią dawkę wesołości. Gdy przeczytałam ten komentarz, to eksplodowałam niepohamowanym śmiechem. Uratowałaś/łeś mi ten szarobury dzień. Dobrze też by było dla Ciebie przyswoić sobie fundamentalne prawo demokracji, ktore polega na ścieraniu się nawet krańcowo różnych poglądów. Jednomyślność istnieje w Korei Północnej, a tych inaczej myślących likwiduje się, bo są oskarżeni o nienawiść do swojego kraju. I nie wchodź tu więcej, bo ja nigdy nie będę myśleć tak jak Ty. Amen. /Czarownica.

      Usuń
  3. No masz...nawtykało, nawtykało i poszło, nawet się nie przedstawiwszy.
    Ani chybi - prawdziwy Polak. To tak a propos pytania zadanego w którymś z poprzednich Twoich wpisów o to, kto zacz ten prawdziwy Polak...
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i się powoli wylania postać tego prawdziwego Polaka. Szkoda.

      Usuń
  4. Taaaa..... uważasz,że tylko wieś?????? jak widać, wcale tak dobrze nie jest, skoro taki wybór. W Warszawie ponoć Kaczyński pokonał Kopacz. Ha, ale to też wieś, tyle,że duża!
    Polska nie cofnie się, choćby chciała. O to, Joasiu możesz być spokojna. Wierzę gorąco,że dopiero teraz zacznie się rozwijać z rozmachem. Taka jestem optymistka! A króliczkom i kolegom króliczka Polacy powiedzieli - dziękuję! Takie prawo demokoracji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie uwazam, że tylko wieś. Nic takiego nie napisałam, że tylko wieś. Dołączyłam diagram powyżej, ktory mówi sam za siebie - wieś stała murem za PiSem. I tyle. Ten diagram i inne uwzględniające wyksztalcenie, płeć, różnej wielkości miasta pojawiły się w tv po ogłoszeniu wyników. Przykro mi, ale nie wierzę w te kosztowne obiecanki PiSu. Ale wiele się może wydarzyć. Zagranica jest raczej przestraszona tym wyborem. Cały dzień w mediach szwedzkich trąbią o wygranej PiSu przedstawianej jako skrajnie konserwatywnej nacjonalistycznej prawicowej partii. A obawiają się przede wszystkim tego, że stosunki z Unią się popsują. Dlaczego tak myślą? Znasz odpowiedź? Szanuję prawa demokracji, ktora daje mi prawo do posiadania odmiennych niż Twoje poglądów. Zwyciężyła partia, na ktorą postawiłaś, zatem gratuluję Ci wygranej. Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Joasiu, a ja tylko jednak sprostuję, w Warszawie pan Kaczyński przegrał z panią Kopacz to najnowsze dane sprzed chwili.
      Ściskam Cię mocno Ewelina

      Usuń
    3. Jeszcze jedno, w ramach demokracji będzie nam wesoło lub tragicznie patrząc na obrady przyszłego sejmu. Słuchałam wypowiedzi Liroya posła no i nie wiedziałam czy już się przestraszyć czy ryknąć śmiechem. Będą rozwalać... system. W sumie to dobrze , że PiS nie musi wejść z nimi w koalicję, bo mielibyśmy cyrk lepszy niż kiedyś z Samoobroną, ja mam nadzieję, że partia Kukiz15 przemknie jak meteor i zniknie, całkowićie niewiarygodni ludzie z tego co obserwuje i słucham.
      Pozdrawiam Ewelina

      Usuń
    4. Cześć Ewelino :) wiem, wiem, że Kopacz wygrała z Kaczyńskim i to o całe 30 tysięcy głosów. Czy Liroy będzie się teraz tytułował poseł Liroy? Zobaczy jak będzie wyglądać ich rozwalanie systemu. Może na sam początek wyrwą wszystkie fotele w sali sejmowej i podpala mównicę? Nie wiem nawet, co oni maja konkretnie do zaoferowania, bo zdaje się, że ich programowym sukcesem był brak programu. Ta partia czy ruch ma dwa hasła: jowy i system. Z jowamy coś nie wyszło, zostal tylko system. Ściskam :)))) i lepiej się śmiać niż płakać.

      Usuń
  5. Dzisiaj Gazeta Wyborcza publikowała artykuł, z którego wynikało, że PIS miało większość wśród osób młodych i tych z wyższym wykształceniem. Więc nie tylko wieś na nich głosowała, w Warszawie też wygrali. Poza tym taki jest demokratyczny wybór większości Polaków i trzeba to uszanować

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i szanuję, bo cóż innego mi pozostaje? Nie toczę piany i nie wyrywam sobie włosów. Kibicowałam przegranej stronie, stąd moje rozczarowanie. Oczywiście, że nie tylko wieś. Ale diagram w połowie jest bardzo rozwarstwiony. Na innych diagramach nie ma takiej diametralnej różnicy. Ot i tyle w temacie.

      Usuń