niedziela, 30 sierpnia 2015

Jagodowa niedziela

Matko święta! Jaśnie panujący nam prezydent Duda pojechał do Niemiec, by sie poskarżyć, a może wyżalić, że "Polska nie jest krajem sprawiedliwym". A dzisiaj w Szczecinie pochwalił się tym swoim osiągnięciem. Taki patriota, a rżnie w swoje gniazdo. Przyznam szczerze, że mnie się tu w Szwecji nie przytrafiło jeszcze, bym skarżyła się na Polskę. Wręcz przeciwnie! No, ale ja nie jestem prezydentem.
Tak naprawdę wcale nie miałam najmniejszej ochoty dotykać tematow politycznych, bo to w końcu jest niedziela. A niedzielę może można w końcu zrobić dniem wolnym od polityki. Ale facet tak mnie zadziwił swoją wypowiedzią, że nie mogłam tego przemilczeć. A wróg nie śpi, usłyszy, że w Polsce panuje niesprawiedliwość i wykorzysta ten słaby punkt. Czy wyobrażacie sobie, by Obama czy Putin skarżyli sie polskiemu prezydentowi, że w ich krajach panoszy się niesprawiedliwość? Poza tym chcialbym prosić za pośrednictwem mojego bloga obecną premier. "Ewka! Przestań latać za facetem! Bo on jeszcze pomysli, że zakochalaś się w nim lub masz na niego chęć! On jest żonaty! I młodszy od Ciebie! Kobiecie nie wypada uganiać się za chłopem!" - to było do pani premier. Mam nadzieję, że dojdzie do niej jakimiś kanałami.
Teraz właściwie czekam na wydobycie "złotego pociagu", mam nadzieję, że znajdują się w nim zrabowane przez Niemców dziela sztuki, ktore były ozdobą polskich muzeów. Może jest wśród nich "Portret młodzieńca" Rafaela

  
Zdaje się, że puste ramy czekają na niego w Muzeum Czartoryskich w Krakowie. Było to najcenniejsze dzieło znajdujące się w polskich muzeach. A może wisi u kogoś z Was w domu? To bardzo proszę o jego zwrot do muzeum. Czy wiecie, że Niemcy zrabowali i wywieźli z Polski około 3 tys. obrazów europejskich szkół malarskich, 11 tys. obrazów malarzy polskich, 1,4 tys. rzeźb, 22 mln. książek z róznych epok, grafik, starodruków, map itd. Oprocz tego zrabowano na przyklad 5 tys.dzwonów oraz wiele wartościowych eksponatów - kościelne kielichy, ornaty, obrazy. Żywię głęboką nadzieję, że chociaż część tych zaginionych zbiorów znajduje się w tym pociągu.
Dzsiejsza niedziela byla fioletowa. Paulina, przy moim maleńkim udziale, nazbierała cale wiadro jagód. Ja właściwie fotografowałam, wzdychając "Boże! Ale przyjemnie i slicznie", robilam zdjęcia i dyskutowalam z koleżanka na fejsie. jedną ręką grabiłam jagody. A daleko nie trzeba było chodzić na te jagody, bo tylko za dom.


a mowilam, że za domem

 W czasie, kiedy je oczyszczała z liści, ja ugniotłam ciasto drożdżowe i zostawilam do wyrośnięcia. Ciasto oczywiście miało być z jagodami. No i było!


Na podwieczorek powstały dwa duże takie ciasta jagodowe! I kilka słoików dżemu jagodowego. To była piękna i udana niedziela w kolorze fioletowym. nawet udalo mi się tymi jagodami zrobic plamy na mojej bluzce i poduszce na krzesło. I jak to wywabić? Vanish nie działa! Już spróbowałam.

Moje pieski też miały przyjemny dzień. Oto zrelaksowany Nemo



27 komentarzy:

  1. Spróbuj posypać solą, odczekaj i spierz zimną albo letnią wodą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję za bardzo dobrą poradę :) Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Wypróbowalam wszystkiego i tej soli też, juz nie wiem co poskutkowalo, ale poskutkowało! Dzięki :)

      Usuń
    3. To naważniejsze! :-) Bardzo dobre jest też mydełko odplamiające Dr. Beckmann - w Polsce do kupienia w Tesco i Rosmannie. Ale sól i zimna woda to sposób, którym moja mama wywabiła mi plamy z białego swetra i błękitnego żakietu kiedy rozbiła mi sięb utelka czerwonego wina w bagażu lotniczym...
      :-D

      Usuń
  2. Niestety u mnie na ścianie tego arcydzieła nie ma ;}}. Bardzo śledzimy z mężem jak rozwinie się sytuacja z pociągiem który jest ale nie wiadomo czy jest. Ja nie miałam takiego samozaparcia ale mój dziad siedzi i grzebie w necie, szuka informacji . Jesteśmy ogromnie ciekawi czy faktycznie ten drogocenny pociąg się odnalazł.
    Joasiu u Ciebie bardzo apetycznie i jakoś tak jesiennie ale w radosnych kolorach.
    Co do Dudy, no cóż wstydzę się że mamy takiego prezydenta. Jak można na własny kraj narzekać. Może nie jestem wielkim znawcą polityki ale cosik staram się słuchać i być na bieżąco i nie słyszałam aby którakolwiek głowa państwa mówiła negatywnie o swoim kraju.
    Myślę że Ewka ma taktykę wyborczą i biega za tym nieszczęsnym prezydentem. Jakby nie było pisowcy chcą dojść do władzy dzięki niemu i takie pokazanie że Duda nie chce się ze mną spotkać ponieważ.... może jej ociupinkę pomóc;}}}. Kobieta odrzucona wzbudza czasami współczucie ;}}}}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesień nadciąga wielkimi krokami. Nitki babiego lata czepiają się wlosow i łaskoczą w twarz, Pojawiły się już pojedyncze żółte liście na brzozach. Niedlugo mam zamiar zbierać borowki i zapakować je w słoiki. Widzę Zolicha, że podobnie odnośnie zachowań prezydenta Dudy. A dzisiaj ten drugi Duda - związkowiec odsyłał publicznie w mediach Ewkę do psychologa czy psychiatry. To już jest koniec świata! Jaki to jest w ogole poziom? A ten facet to zwykly i pospolity prostak. Może zabrałby się za robotę w związkach, bo coś słabo broni interesu polskich pracowników. Wygaduje takie potworne i chamskie rzeczy stojąc pod szyldem Solidarność. Idiota! A ja czekam na pociąg :)

      Usuń
  3. Zawsze mowilam, ze dyplomata to nie stanowisko, a wyczucie i takt.
    Nie wystarczy znac jezyki, miec dobre wyksztalcenie i dobra aparycje i dobrze dobrany garnitur, zeby byc Prezydentem .... obycie polityczne, doswiadczenie i to nie jednym ugrupowaniu politycznym, tego trzeba uczyc sie latami.
    Z drugiej strony PiS zawsze "skarzyla sie" na swoj Kraj, najlepszy tego przyklad mielismy po katastrofie lotniczej.
    Milego tygodnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Patrzę na niego, słucham i widzę nadymającego się jak balon faceta w trakcie mowienia, ktory przybiera groźny ton i stroi jakieś dziwne miny. Poza tym on ciągle ma jedno i to samo przemówienie, może dlatego, że gada bez kartki, a szkoda.
      Dziękuję i Tobie rownież życzę milego tygodnia! Uff, poniedzialek mamy już za sobą.

      Usuń
  4. Lubię Cię Joasiu czytać ale jak piszesz o Szwecji bo gdy piszesz o Polsce to proszę zlituj się i lepiej się nie wypowiadaj ponieważ nie mieszkasz w tym kraju i masz taką samą wiedzę jak ja o Szwecji (byłam w Szwecji kilka razy na zbiorach).obecna telewizja to jedna wielka propaganda ja bynajmniej nie oglądam żadnych Wiadomości, Faktów itp. bo mnie mdli jak słyszę te kłamstwa Kopacz Tuska i reszty! Polaka ładnie się buduje i ładnie wygląda, ale całe jej wnętrze którego Wy nie znacie bo tu nie jesteście na co dzień to ruina. Przez moją miejscowość budują autostradę- super Polska się buduje, ale w związku z tym do wyburzenia poszło ok 10 domów, gospodarstw garaży jednym słowem wyburzyli wszystko czego ludzie dorobili się przez całe lata, życie a nawet pokolenia Ludzie do tej pory nie dostali ani złotówki i najlepsza paranoja mieszkają w wynajętych lokalach i sami opłacają wynajem .Jak to nazwać jak nie ruiną? Duda jaki będzie to czas pokaże na razie mam wrażenie że scenariusz się powtarza (śp. Kaczyński).

    A to taka parodia filmu" Upadek" Hitler dowiaduje się o polskich obozach koncentracyjnych:
    http://www.wykop.pl/link/2693283/hitler-dowiaduje-sie-o-polskich-obozach/
    Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hitler dowiaduje się o polskich obozach:
      https://www.facebook.com/3ObiegPL/videos/vb.275072022622023/743314472464440/?type=2&theater

      Usuń
    2. Dzieki bardzo, że lubisz mnie czytać. Gdy pisze cos o Polsce, to omijaj te kawałki. Ty na temat Polski masz wlasne odczucia, a ja tez mam wlasne. Uważam, że porównianie na temat wiedzy Twojej o Szwecji , a mojej o Polsce jest dosyć chybione. Nie uważasz? Ja w Polsce mieszkalam jednak dlużej niż w Szwecji. W Polsce nie tylko urodzilam się, ale też pobierałam nauki, pracowałam i co najważniejsze - to znam język polski. Znam równiez szwedzki, zatem moge czytać i słuchać oraz komunikować się w dwoch językach. Przyjmijmy, że wszystkie programy to propaganda, to moje wpisy też wlaściwie mozna podciagnąć pod propagandę. Przepraszam, że nie widze tych rzeczy, ktore Ty widzisz, albo że nie patrzę na nie z Twojej perspektywy. Po prostu cudownie się różnimy, ale ja uwazam to za pewnie wzbogacenie, bo poprzez Twoje interesujące uwagi, bardzo dużo dowiaduję się o Tobie. Poznaję Cię, po prostu. A teraz co do tych wyburzeń. Taka mozliwość istnieje w kazdym kraju europejskim, (bez zadnych wyjatków) i Ameryce. Nosi to nazwę wywlaszczenia. Wywlaszczenie ma miejsce wtedy, kiedy wchodzi w to interes publiczny. Nie ma wtedy zmiłuj się. W moim miescie niedawno wywlaszczono mnostwo mieszkańców, i to nie tylko ich z domami, ale nawet ich lasami, bo budowano kolej. W Szwecji placą wartość rynkową posesji jako odszkodowanie. Ale zanim to nastapi, to pierwszym krokiem sa tzw. rokowania, czyli proba dogadania się z wlaścicielem o cenę. Właściciele często wyceniaja swoje posiadłości niemozliwie wysoko, bo wliczaja w to swoja miłość do domu, przywiązanie do miejsca itd. Gdy strony sie nie dogadają, to rusza wywlaszczenie. Resztę przeczytaj na wikipedii https://pl.wikipedia.org/wiki/Wyw%C5%82aszczenie_(prawo)
      W Polsce istnieja też ramy czasowe, kiedy odszkodowanie ma być wyplacone. Jesli to nie nastapi w tych ramach, to mozna podac do sądu lub powiadomić NIK.
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. Droga Joanno!
      A więc tak, wiem co to wywłaszczenie nie musisz robić mi wykładów.
      Całkowicie zgadzam się z Tobą, muszę omijać tematy polityczne na Twoim blogu a szczególnie komentarze!!! pod nimi.Poprzednio troszkę źle się określiłam miałam na myśli żebyś nie pisała o polskiej polityce:) Śp. Kaczyńskiego tez wszyscy się wstydzili a późnej okazał się być Naszym Prezydentem...Polityki i tej nienawiści mam dość w Polskiej TV u Ciebie szukałam informacji o codzienności i życiu w Szwecji dlatego byłam Twoją stałą czytelniczką (od 2010r) chodź nigdy nic nie pisałam do Ciebie.
      Pozdrawiam :)
      Monika

      Usuń
    4. Chyba musialam cos przegapic na temat Prezydenta Kaczynskiego, bo nigdy nie uslyszalm, ze byl najlepszym Prezydentem .... poza wypowiedziami jego brata blizniaka, Prezydenta Dudy, Mariusza Blaszczaka, Hofmana i Mastalerka.
      Byc moze wystarczajaco wielu, aby budowac opinie publiczna w pewnych kregach, ale co z reszta Polakow? czy zgadzaja sie z ta opinia???

      Usuń
    5. Droga Moniko, przepraszam za wykład o wywłaszczeniu, ale z Twojego pierwszego wpisu, w ktorym dalas wyraz swojego oburzenia dot. wyburzenia domów, zrozumialam, że traktujesz takie akcje jako bezprawne. Okazuje się, że tak naprawdę nasza wlasność nie zawsze się nią okazuje do końca, wlasnie przez istnienie prawa uwlaszczenia. Kaczyńskiemu ś.p jestem ogromnie wdzieczna za utworzenie Muzeum Powstania Warszawskiego. Mam nadzieje, że nie obrazilas sie na mnie. I będziesz wpadac do mnie od czasu do czasu :) Pozdrawiam

      Usuń
    6. Moje oburzenie dotyczyło braku pieniędzy za te wyburzone domy. Podejrzewam, ze sama czułabyś to samo gdyby sprawa dotyczyła Twoich znajomych. Zastanawiam się tylko jak długo przyjdzie im jeszcze czekać na to odszkodowanie. takie właśnie sytuacje sprawiają, ze Nasza Ojczyzna to takie ładne pudełeczko które po otwarciu okazuje się spróchniałe w środku. Przykładów jest mnóstwo.

      Teraz odpowiem Inie.
      Nie wiem dlaczego mam wyjaśniać czy Kaczyński był najlepszym prezydentem czy nie był. Ja tak nie napisałam. Polityką się specjalnie nie interesuje. Czasy komunistyczne to dla mnie tylko wspomnienia z dzieciństwa. Nie jestem zwolennikiem ani pis-u ani po - ani kleru mącącego ludziom w głowach. jak dla mnie to ciągle te same gęby tylko raz w uni wolności a raz w popisie a za chwile jeszcze gdzieś. Polska to chory kraj - nie wiem komu jest na rękę żeby tak to trwało?
      Tak samo z tymi pijanymi kierowcami co tak od czasu do czasu telewizja bębni i podaje statystyki. Mój brat jechał z pracy a wcześniej że jest okropnym łasuchem na słodkie najadł się cukierków. Cukierki były z alkoholem, zatrzymali go, dmuchał no i jest pod wpływem alkoholu zaczał się tłumaczyć że nie, że to pewnie po cukierkach. Odczekali 15 min. by badanie powtórzyć i pomiar zaczał spadać no to jeszcze 15 min i dalej w dół. Brat odetchnął z ulgą bo przecież nie pił i sprawiedliwości stało się zadość.Ale gdzie tam zabrali mu prawo jazdy na pół roku. Później żałował że nie pojechał na badanie krwi ale spieszył się do domu bo dziecko miał do odebrania z przedszkola i tak pod wpływem chwili podniósł statystykę pijanych kierowców. Ile jest podobnych przypadków nikt tego tak naprawdę nie wie.
      Jedna wielka propaganda w polskiej TV

      przesyłam pozdrowienia
      Pa pa

      Usuń
  5. Zgadzam sie z Moniką - Joanno pisz o Szwecji ....( a telewizja to nie tylko TVN z pewnością znajdziesz w necie telewizje, które pokazują Polskę z innej strony - nie tak cukierkowej "warszawskiej" )
    Ariadna

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ariadno, bardzo Cie przepraszam, że Cię zawiodę. Pisac jednak będę na moim blogu o tym, o czym ja będę chciała. W tej biednej Polsce nie moglam czasem zrobić zakupów, bo pod sklepami nie bylo wolnych miejsc na parkingu odjeżdżalam wtedy niepyszna. Czasami szlam wieczorami, tuz przed zamknięciem sklepu, by zrobic szybkie zakupy. I co sie okazywało, ze chyba wiekszośc mysli tak, jak ja! Bo do kas stała klientela w długich kolejkach z wyladowanymi wozkami po brzegi! I tak za każdym razem, bez wzgledu na porę dnia. W moim tv mam duzo polskich kanałów. Nie tylko TVN, zatem moje spektrum jest dosyć szerokie. Mam nawet TV Trwam! i Republikę i wlasne zdanie na rózne tematy. Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. Ja lubię czasami iść pod prąd i teraz też więc zostawię mały komentarz;}}.
    Zadam głupie pytanie Monice- dlaczego my, mieszkający za granicą nie możemy się wypowiadać na tematy polskie?
    Ja wyjechałam z Polski 3 lata temu ale swoich uczuć nie wymazałam gumką tak jak to zrobił pan Duda zapominając np. o L.. Wałęsie.
    Moje emocje, odczucia nie zniknęły po przekroczeniu granicy.
    Ostatnio odnoszę wrażenie że fanatycy Pis-u mają tak dużo niechęci do reszty że jest to nie do ogarnięcia. Dlaczego sympatycy pisowi mają prawo do wyrażania swoich poglądów a cała reszta innej "orientacji" już nie. Może wystarczy troszkę dystansu do ględzenia polityków i chłodnego oka że nie zawsze to co popieramy jest idealne.
    Bardzo lubię wpisy Joaśki ponieważ są mądre, błyskotliwe, z lekką nutką poczucia humoru ale też widać tęsknotę za krajem i to też mi się bardzo podoba.
    Joasiu mam nadzieję że zostanie u Ciebie tak jak było i nie będzie przemeblowania;}}}}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Zolicha za pochwałę :) tych nigdy za dużo. Nie ma obaw, piszę o czym chce i jak chcę. Jeszcze się taki nie narodził, co by wszystkim dogodził. Czyz nie jest tak? ;)
      Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
    2. Cześć Joasiu, ja już tu kiedyś pisałam, że lubię czytać Twoje cięte , dowcipne komentarze i odpowiada mi Twoje postrzeganie świata i cieszę się, że nie obniżasz lotów :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie
      Ewelina

      Usuń
    3. Dziekuję Ewelino i również serdecznie Cię pozdrawiam :)

      Usuń
    4. A skąd Ty wiesz Ewelino że ja jestem zwolennikiem Pis pewnie jeszcze moherowym beretem?

      Tak kochałaś Ojczyzna tak Ci tu było dobrze że wyjechałaś w momencie jak tu była zielona wyspa. Pewnie tak samo jak Lech Wałęsa byłaś za a nawet przeciw.

      Monika

      Usuń
    5. Przepraszam Ewelinę, zagapiłam się. Odpowiedź powyższa oczywiście była do Zolichy Rut.
      Jeszcze raz przepraszam i przesyłam pozdrowienia.Monika

      Usuń
    6. Moniko nie będę się wdawała w jałowe dyskusje ale nie wyjechałam bo byłam zmuszona ale tylko i wyłącznie dlatego że mieliśmy na to ochotę. Ja mogę powiedzieć że decyduje o swoim życiu sama i nie czekam na gwiazdkę z nieba od nie wiadomo kogo ponieważ mi się to należy. Nie, ja sądzę że każdy sam jest kowalem swojego życia. Nie partie polityczne Nie mam pojęcia jaką partie preferujesz i nie interesuje mnie to ale złości że krytykujesz inne zdanie niż Twoje. Nie będę gderać że Polska jest "be" gdyż nie jest. Wiadomo że ma minusy jak każdy kraj na ziemi.
      Zadziwiające że agresywne emocje u ludzi zaczęły się w momencie kampanii wyborczej Dudy. Tyle nienawiści i złych emocji nie słyszałam już dawno. Widocznie pis wynajął dobrych doradców którzy potrafią niezłe pranie mózgu rodakom zrobić;}}}. Szacunek dla Joaśki że potrafi swoją opinię głośno wyrazić i nie ma ani krzty zakłamania i dulszczyzny

      Usuń
    7. Właśnie przez szacunek do Joanny moją odpowiedź do Ciebie skasowałam. Zaatakowałaś mnie i nadal to robisz! Gdybym chciała pisać do Ciebie mogłabym to zrobić na Twoim blogu. Dlatego serdecznie Cię pozdrawiam i życzę powodzenia na obczyźnie.
      Pa

      P.S. ciekawe jaki socjal jest w Norwegii??? może tam się przeniosę ?

      Usuń
    8. Moniko muszę Ciebie rozczarować ale żyjemy sobie z comiesięcznej pensji:}}}} więc sumę socjalu musisz sobie wygooglować:}}}. Kochana kobietko ja Ciebie nie zaatakowałam ale podoba mi się to co pisze Joaśka i Ty z Twoim oburzeniem. Żyjemy w wolnym świecie i każdy ma prawo pisać o czym chce. Myślę że gdyby Joasia pokiwała głową i i przytaknęła to co Tobie pasuje byłoby ok.
      Pozdrawiam cieplutko i dużo słoneczka na co dzień życzę;}}}

      Usuń