niedziela, 27 maja 2012

Good evening Europe!

Właśnie w tv, tej szwedzkiej, transmitowany jest konkurs Eurowizji ze stolicy Azerbejdżanu - Baku. Eurowizja, jak Eurowizja, ale z jakiej pięknej areny! Arena została zbudowana w ciągu 8 miesięcy. Architektonicznie jest przecudna! Baku jest miastem, które mam po prostu ochotę odwiedzić. Morze Kaspijskie, miasto przepiękne, a o naturze, to już nawet nie wiem, co napisać, bo dech zapiera w piersiach. Ja chcę tam pojechać. Miasto jest super nowoczesne - zabytki poprzeplatane z budowlami typu high - tech, eleganckie  metro jeździ pod miastem, cudowny folklor, jedzenie wygląda tak przepysznie, że zanurzyłabym w nim całą twarz, nabrałam również apetytu na dywany ręcznie tkane. Baku jest nadzwyczajne! Chyba trzeba zmienić kurs swoich podróży i zacząć wyjeżdżać w kierunku wschodnim. Teraz odbywa się głosowanie i muszę oznajmić Wam, że the winner is SWEDEN!!! Tak kochani, Szwecja wygrała! Szwedzcy prezenterzy w trakcie programu powiedzieli, że dostali dużo emaili z zapytaniem, gdzie podziała się Polska. No i odpowiedzieli, że Polska razem z Ukrainą przygotowują EURO, zatem Polski nie stać tym razem na Eurowizję. "Szkoda" - dodali. Ja też tak uważam, bo Ukraina stała na scenie i śpiewała w finale, wygląda na to, że tę Ukrainę stać na więcej niż nam się wydaje. A teraz idę posłuchać Loreen z jej wygraną piosenką Euphoria.  Proszę sobie posłuchać:))) Punktowo szła jak sztorm. Prawie wszystkie kraje dawały jej najwyższą ilość punktów. Od samego początku znajdowała się na pierwszym miejscu.

PS. Ktoś na forum youtube napisał, że w momencie, gdy Grecja dostała od Cypru 12 punktów, to grecki minister od finansów zmarł.

4 komentarze:

  1. Smutno mi bylo,gdy uslyszalam ze Polski nie stac bylo na udzial w Eurowizji.Wielka szkoda!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś Ty, nie powiedzieli tego z jakąś złośliwością czy ironią, przynajmniej ja tego tak nie odebrałam. Faktem, że mogli powiedzieć, że Polska caly wysiłek wkłada w tym roku w przygotowania do EURO. Już lepiej brzmi, prawda?
      Mam nadzieję, że za rok Eurowizja odbędzie się w Umeå. W końcu ktoś, kiedyś musi rozreklamować północ:)))

      Usuń
    2. Witam!Ewa z Gdańska.Ja chciałabym się podzielić taką opinią na temat podróży na wschód od Europy,naprawdę warto!Ja byłam i w Gruzji i w Azerbejdżanie jak te kraje się rozwijają!A proszę obejrzeć w internecie obecną stolicę Kazachstanu:Astanę.Drugi Kuwejt!Aż trudno uwierzyć!Polecam i pozdrawiam!

      Usuń
  2. Cześć Ewo:))ja do wschodnich podróży nabrałam chęci po przeczytaniu ileś lat temu "Imperium" Kapuścńskiego. On tak interesująco opisywał, że zadne biuro podróży nie uczyniłoby tego lepiej. Kiedyś będę musiala zmobilizować rodzinę i trzeba będzie się tam udać, właśnie w miejsca, ktore Ty tu wyżej podałaś. Pojechałaś tam sama organizując wycieczkę, czy przez jakieś biuro podróży? Do Kuwejtu, to ja zapewne nigdy nie pojadę, ale ta Astana, hmm
    Dziękuję za świetne propozycje, pozdrawiam:))))

    OdpowiedzUsuń