poniedziałek, 22 grudnia 2014

Miasto i ciasto

Po dzisiejszym rajdzie po sklepach czuję się po prostu tak:
Picasso, Kobieta prasująca.
Ja co prawda nie prasuję, ale tak samo się czuję jak ona. Nie wiem skąd mam wziąć siły na pieczenie. Latanie po mieście, w dodatku mroźnym, stanie w kolejkach wyczerpało mnie do szpiku kości. A takie ambitne miałam plany na ten poniedziałek. Ale u mnie rzadko kiedy działa cokolwiek zgodnie z planem. Chyba zabiorę się jednak za ten makowiec. Koleżanka, tu na blogu poleciła mi blog mojewypieki.com ktory przestudiowałam i nabrałam wiekszej pewności siebie. Wiem już, że makowiec należy owinąć papierem, wtedy wyjdzie ładna roladka. Ale na razie kawa na wzmocnienie i wino czerwone, bo dobre na serce:

 całe trzy litry. Mam nadzieję, że ten makowiec nie wyjdzie mi w towarzystwie wina jak to słynne ciasto z owocami, podobno najlepsze na świecie. Przeczytajcie, a sami sie przekonacie:
Najlepsze na świecie ciasto owocowe
Składniki

– 1 kostka masła.
– 2 szklanki cukru.
– 1 łyżeczka soli.
– 4 jajka.
– 1 szklanka suszonych owoców.
– 1 szklanka orzechów.
– Sok cytrynowy.
– Proszek do pieczenia.
– 3-4 szklanki dobrej whisky.

Sposób przygotowania

Przed rozpoczęciem mieszania składników sprawdź, czy whisky jest dobrej jakości. Dobra… prawda? Przygotuj teraz dużą miskę, szklankę itp. utensylia kuchenne.

Sprawdź, czy na pewno whisky jest taka jak trzeba… By być tego pewnym, nalej jedną szklankę i wypij tak szybko, jak to tylko możliwe. Powtórz operację.

Przy użyciu miksera elektrycznego ubij kostkę masła na puszystą masę, dodaj łyżeszke sukru i ubjaj dalej. W międzyszasie zprawdź, czy wisky jest na pewno taka jak czeba. Najlepjej sklaneczke. Otfórz drugo butelkie jeżli czeba.

Wszuś do mniski dwa jajki, obje szlanki z owosami i upijaj je mikserem. Sprawś jakoź wiski, żepy pootem gosie nie mufili, sze jest trujnoca.

Wszuś do miszki szyską sól jaką masz w domu, czy so tam masz, szysko jedno so. F sumje fsale nie ma snaszenia so fszusisz!

Fypij skok sytrynnmowy. Fymjeszaj fszysko z oszehamy i sukrem, fszystko jedno, i frzudź monki ile tam masz domu.

Osmaruj piesyk maseem i wyklej siasto na plache piesyka, usaw ko na 350 stofni, saaaamknij zwiszki. Sprawś jakośś fiski sostanej ot pieszenia siasta i iś spaś.


To nie ja jestem autorką tego przepisu. Znalezione w internecie :)

Zatem przed rozpoczęciem mieszania skladników sprawdzę czy wino Casillero del Diabolo jest dobrej jakości. Mam nadzieję, że diabeł we mnie wstąpi, nabiorę nadzwyczajnej werwy i...resztę już znacie z powyższego opisu :)
Efekt sfotografuję i opublikuję!

8 komentarzy:

  1. Tylko nie diabeł! Jak wstąpi nie wyjdzie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wesołych Świąt, cudownej atmosfery, smacznego karpia i bogatego Mikołaja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję bardzo! Wesolych Świąt, pelnych miłości, radości i smakowitości, no i przede wszystkim zdrowia!

      Usuń
  3. Witaj Joanno - w oczekiwaniu na przepis WESOŁYCH ŚWIĄT i dobrej zabawy. Jeżeli chcesz to podam przepis na b. dobre ciasto drożdżowe na zawijaniec makowy lub orzechowy - zrobisz na SYLWESTRA. Pozdrawiam Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Dano, przepis wkrotce nastąpi...Naprawdę :) Dziekuję za zyczenia i moje wysyłam do Ciebie - wspanialych i pelnych miłości Świąt!

      Usuń
  4. Joanno, zycze ci i Twoim bliskim wesolych , rodzinnych Swiat w spokojnej i cieplej atmosferze. Pozdrawiam Cie serdecznie Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ewelino :) spieszę z życzeniami dla Ciebie - wspanialych, magicznych, spokojnych, zdrowych Świąt Tobie i Twoim bliskim życzę ja :)

      Usuń