środa, 10 grudnia 2014

Bankiet trwa

Raz w roku o tej porze zasiadam w salonie przed szwedzkim telewizorem i oglądam relację z wręczenia przez miłościwie nam panującego króla Carla XVI Gustafa Nagród Nobla. W polskiej tv opowiadają o torturach w Kiejkutach lub Hofamn i spólka walczą o powrót do politycznego la dolce vita. Same nuuuuudy. Wybrałam oczywiście bankiet. Leżę na sofie, zajadam sie rodzynkami i sliwkami umoczonymi w rozpuszczonej czekoladzie, popijam kawę latte i wczuwam się w atmosferę tego noblowskiego wieczoru. Pstryknęłam nawet kilka fotek, ale zauwazylam, że szwedzki Aftonbladet już opublikowł swoje zdjęcia, więc je po prostu kopiuję, by Wam pokazać jak smacznie jedzą i pięknie wygladają goście. Zatem proszę szykować się na: 

  Po wręczeniu nagród w Konserthuset całe towarzystwo przeniosło się do Ratusza w Sztokholmie na bankiet.
1300 gości

królowa Sylvia

księżniczka Madeleine

księzniczka, następczyni tronu Victoria

książę ze swoją narzeczoną Sofią


 Na obiad podano:
I danie - zupa krem kalafiorowa z krabem
II danie - polędwica z jelenia królewskiego, do tego szafranowa pannacotta
deser sorbet z jagod z Gotlandii
do zupy podano szampana. Muszę to wypróbować. A juz niedlugo będzie okazja, bo Ronny ma jubileuszowe urodziny. Zrobię zupę, postaram się zdobyć dziczyznę - jelenia lub łosia i ten obiad dlugo goście będa pamiętać.
to jest drugie danie



deser
Teraz goście tańczą. A ja zastanawiam się dlaczego polska telewizja nie transmituje tego wspanialego święta jakim jest dzień wręczenia Nagród Nobla.
Gdy zerknęłam w polską tv, to aż mi się slabo zrobiło. Na Kino Polska, jak wiadomo "07 zgłoś się", na jedynce Liga Mistrzow, na Kulturze jakieś stare filmy dokumentalne o amnestii więźniów w Polsce, a na TVN24 ględzenie o terroryzmie i powrot do telewizji Hofmana i tego gogusia Kamińskiego. Wspólczuję Wam, że takie badziewie Wam serwują. A ja idę się dalej bawić. Na zakończenie pokażę moją nową maszynkę o nazwie chokladfondue kupioną wczoraj , a w ktorej rozpuszczamy gorzką czekoladę i przeżywamy rozkosze. To znaczy ja i Renee, bo reszta jest nieobecna.
rodzynki, śliwki, biała i gorzka czekolada, jednym słowem poezja

10 komentarzy:

  1. Ludzie mając do wyboru osoby które zrobiły coś dobrego a trochę zamieszania zawsze będą podbijać słupki oglądalności tych drugich. Jedzonko wygląda wykwintnie i apetycznie. Smakowitych eksperymentów kulinarnych. Cieplutko pozdrawiam ;}

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Zolicha, jedzenie podane na noblowskim bankiecie trochę zainspirowało mnie do myslenia nad urodzinowym menu mojego męża. Latam teraz po internecie, by znaleźć odpowiednie przepisy. Bankiet byl wspaniały, Nobliści pieknie i mądrze przemawiali, w końcu jest to przyjęcie na cześć nauki. Pozdrawiam :) U nas nie ma ani grama sniegu i od dwoch dni leje deszcz. A u Ciebie jest biało?

      Usuń
    2. Ja lubię eksperymentować w kuchni. Nie zawsze wyjdzie to co powinno ale mam wyrozumiałą rodzinkę i zjedzą wszystko ;}}. Tutaj od 2 miesięcy pada i końca nie widać. Pozdrawiam :}

      Usuń
  2. Czesc Joanno, ten sorbet mnie zafrapowal, rozumiem, ze to kulki lodow, czy jagody w Gotlandii sa takie roznokolorowe?
    Za to podgrzewacz do czekolady to sprzecik , ktory taka wielbicielka czekolady jak ja pozada miec :)) czyli wieczor mialas udany, Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haloj, tylko te niebieskie - z czarnych jagod są z Gotlandii, pochodzenia tych pozostalych nie znam. A wczoraj zrobilam sobie naleśniki i wysmarowałam je rozpuszczoną czekoladą! Doskonałe! Polecam :)

      Usuń
    2. No rozpusta , miodzio, balsam na dusze, z nutella tez :))

      Usuń
  3. Ale Ci dobrze...

    OdpowiedzUsuń
  4. Super! na takim bankiecie chciał bym się znaleźć, być obsługiwanym przez profesjonalny zespół cateringowy i cieszyć się chwilą

    OdpowiedzUsuń
  5. Relacja z wręczenia przez króla Carla XVI Gustafa Nagród Noblato to jedno z moich najbardziej ulubionych wydarzeń do oglądania. Szykowne suknie i eleganckie garnitury Potem oczywiście nieziemski bankiet w Ratuszu w Sztokholmie <3 <3

    OdpowiedzUsuń