poniedziałek, 4 stycznia 2016

O dobrym jedzeniu i "dobrych zmianach"

I w końcu sypnęło solidnie śniegiem! Temperatury też spadły, ale tylko minus 10, a w nocy minus 15, czyli da się żyć i to w dodatku w rozjaśnionym świecie. Siedzę sobie w cieplym domu i dogadzam sobie. A to czekoladki, a to ciasteczka, a to daktyle, a obiady, to już sama poezja. Ostatnio pisalam o arcydziele kulinarnym stworzonym przez moją Paulinę - steku z łosia. 2 stycznia Mikael zarządzal kuchnią i wyczarowal dla nas wspaniałą zupę z małżami, krewetkami i rakami z szafranem:


  Wczoraj raczyliśmy się homarami:


Dzisiaj na obiad Paulina zrobiła lasagne z dziczyzną i serem. Jest takie podobno powiedzenie, że jak się zacznie nowy rok, to tak będzie przez cały rok. Rok zakończyliśmy i zaczęliśmy dobrym jedzeniem i liczę, że tak smacznie i zdrowo będziemy się żywić przez pozostałe 360 dni. Ciekawa jestem, co jutro zjemy na obiad? Może ośmiorniczki?
Nasz Sarmata minister Waszczykowski stawia na polską tradycję i głosi w niemieckiej gazecie: "nie chcemy świata złozonego z rowerzystów i wegetarian". Aby tradycji stało się zadość musicie wcinać mięsiwa i  mam dla Was jednak niewesole wiadomości dotyczące zawartosci antybiotykow w mięsie wieprzowym i wołowym. Kilka dni temu odbyla się mala debata u mnie w kuchni na ten temat, podczas ktorej zaczelismy czytać raporty o tym, czym i w jakich ilościach szprycowana jest trzoda chlewna w Europie. oto dane z roku 2013, bo są to ostatnie dane, nowych jeszcze nie zrobiono, bądź nie opublikowano.
SÅ MYCKET ANTIBIOTIKA ANVÄNDS (Tyle antybiotyków używa się)
Användning av antibiotika per kilo djur och år: (Zastosowanie antybiotyków na jeden kilogram zwierzęcia na rok)
(Siffrorna gäller för år 2013 och är de senaste som finns) - cyfry dotyczą roku 2013
Sverige: 12,6 milligram -Szwecja
Danmark: 44 milligram - Dania
Irland: 56 milligram - Irlandia
Frankrike: 95 milligram - Francja
Polen: 151 milligram - POLSKA
Tyskland: 179 milligram - Niemcy
Italien: 301 milligram - Włochy
Spanien: 317 milligram - Hiszpania

Källa: EU:s ESVAC-rapport
Źródło: EU:s ESVAC raport

Szok! Prawda? I to własnie Polska, a ja chodze tu i wszystkim gadam, że polskie mięso jest ekologiczne. Uprawiam propagandę i nawet nie  wiem o tym. Także pozostaje Wam dziczyzna - łosie, jelenie, sarny - jest ekologiczna. Natomiast dziki już trzeba zanosić do weterynarza, by stwierdził, że mięso jest zdrowe i bez pasożytów. Lub możecie przejśc na wegetarianizm. Chociaż ta opcja jest niepopularna. 
A wracając do Waszczykowskiego. Co ten facet nie powie, to tylko musi się potem tłumaczyć. Wyjaśnił, że to była "nadinterpretacja" jego słów. Nadinterpretacją jest na pewno twierdzenie rządzących z prezydentem włącznie, że większość całego narodu ich wybrała. Nie calego, tylko połowy połowy, czyli ok. 6 milionów z 30 mln. Ci co nie poszli na glosowanie, to powiem Wam, w złości, że dobrze wam tak! Macie nauczkę.
"Dobre zmiany" PiSu dotyczą też rzezi Puszczy Białowieskiej. Okej, nie całej, na szczęście. Coś tam zostanie. Ale międzynarodowy skandal już się szykuje. Po tych czterech latach rządów będzie gorzej niż po potopie szwedzkim.   

Sensacja goni sensację. Szef MON Macierewicz uzmysłowił nam i sobie, że: "Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że do dziś nie wypełniliśmy jeszcze uchwały Sejmu Wielkiego z 1791 roku i po ponad 200 latach nie mamy 100 - tysięcznej armii" - powiedzial w rozmowie z "Polską Zbrojną". Niech zacznie rekrutować do armii wyborców PiSu, są wierni, lojalni, krewcy i za swoim wodzem pójdą w ogień. Są gotowi na wszystko!
 A tu jak nas widzą i co piszą tym razem w norweskiej prasie 
w artykule pojawił się nawet obrazek:

11 komentarzy:

  1. Przepraszam Cię bardzo ale muszę to powiedzieć. Skąd masz te wszystkie rewelacje na temat rządu. Z telewizji prawda? A masz absolutną pewność że wszystko co tam czytasz i widzisz, jest li tylko prawdą?! Z całym szacunkiem dla Ciebie, uwielbiam Cie czytać, jednakowoż ręce mi opadają kiedy widzę samodzielnego myślenia, analizowania faktów i bezmyślne powtarzanie tego co widać i słychać w telewizorni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Bogdo,Ty nadinterpretujesz moje wypociny. ja żartuję, tak jak Waszczykowski. On sam powiedzial na wszystkich stacjach tv, że to był żart. Fajnie mieć takiego rubasznego ministra, żartowniś jeden. A media czytam i oglądam takie: TVP1, TVP Info, TVN24, TV Republika, Gazeta Polska, Wprost, Rp, zagladam na strony Kresy, Historia, jakiej nie poznacie w szkole, Niezależna, Newsweek, Polityka, Wyborcza i wszystko jak leci - od prawa do lewa poprzez center. Czyli jak widzisz te rewelacje na temat rządu mam z telewizji, gazet i z internetu, bo jakoś nie przyśnily mi się. A Ty skąd czerpiesz swoją wiedzę? Rozumiem, że nie oglądasz telewizji, to skąd wiesz, co tam podają? Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Brawo Joanna!!! Podpisuje sie pod tym komentarzem. Ja jeszcze dodam, ze czytam tez w szwedzkiej prasie i ogladam w szedzkiej TV co z przerazeniem" mowia o naszym Kraju.
      Przerazenie ogrania i mnie, kiedy slysze jak poplecznicy PiS-u slowo w slowo powtarzaja "argumenty" ktore narzuca im Naczelnik i jego swita.

      Usuń
    3. Ina, dobrze, że przypomniałaś mi o tutejszej/naszej prasie i tv. Wczoraj można było to zobaczyć i przeczytać: http://www.svt.se/nyheter/utrikes/minister-varnar-for-en-varld-av-cyklister-och-vegetarianer
      a każdego dnia w każdej gazecie znajdują się artykuły dotyczące Polski, w ktorych łapią się za głowę. Pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Dziewczyny drogie moje informacje to logiczne myślenie. Przez ostatni miesiąc na okrągło słyszę w niemieckich wiadomościach o Polsce o zamachu na demokrację. Jakoś jednak nikt nie mówi tutaj o tym co się działo w Hamburgu w noc sylwestrową na dworcu. Mam nadzieję że to jeszcze wypłynie. I jestem pewna że ani w Tv ani w radiu nie słyszymy prawdy. Słyszymy propagandę. Z całym szacunkiem dla wszystkich, potrzeba logicznego myślenia i wyciągania faktów. Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gratuluje monopolu na ..... logiczne myslenie!!!
      Bo ja jakos tego daru nie mam, bo za nic nie moge pojac dlaczego mieszkasz w Norwegii, a nie w Kraju ktorego systemu(obecnego) tak bardzo bronisz. Jedz i pomagaj Prezesowi .... on Ciebie tam potrzebuje.
      A jest chodzi o to dzialo sie na dworcu w Kolonii, to wiem o tym z prasy!!! zanim o tym poinformowalas.

      Usuń
    2. Wszyscy mowią i w Szwecji i w Polsce o wydarzeniach w Hamburgu, Kolonii i Stuttgarcie. Najpierw nie wierzylam, bo ta informacja została podana przez TVN24, a oni klamią przecież na potegę i manipulują cyframi i faktami, ale gdy pojawila się w szwedzkich mediach, ktore tak kochają uchodźców, to już uwierzylam. Bogdo, to Ty masz informacje z logicznego myślenia, jak sama piszesz, czyli jak? Wymyśliasz je sobie. Z logicznego myślenia wyciągasz fakty? Jak Ty robisz? Ja też tak chcę. Pozdrawiam :)

      Usuń
    3. Joanna, wszyscy mówią 5 dni po zajściu. Ja tam byłam w tym tłumie.Wszyscy byliśmy świętować Nowy Rok.

      Usuń
    4. Bogda, to już sprawa niemieckich mediów, kiedy puściły w obieg tę informację. Bo trochę dziwne, ze ta informacja jednocześnie w tym samym dniu obiegła resztę Europy, czyli dopiero teraz. To napisz swoje wrażenia, widziałaś coś?

      Usuń
  3. Ostatnie 9 lat mieszkałam w Bergen w Norwegii, teraz mieszkam w Niemczech w Hamburgu. Tak, logicznie i trzeźwo myślę, obserwując, widząc i słuchając. Czego i Wam wszystkim życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bogdo, ja też logicznie, trzeźwo i na trzeźwo myślę, obserwuję, widzę, słucham i czytam nawet. Zatem chętnie posłucham Twoich logicznych faktów, analizy i wniosków z samodzielnego myślenia. I piszę to bez cienia ironii, bo wiem już, że ręce Ci opadły z powodu moich bazgrołów i to tylko tyle, co wiem. Podziel się zatem swoimi wnioskami i spostrzeżeniami. Może mnie oświeci.

      Usuń