poniedziałek, 1 czerwca 2015

Rozmyślania nad jajkiem

Dzisiaj w radiu oglosili, że maj, ktory wlasnie się skończył był najzimniejszym od 1962 roku, a deszczu napadało 300% więcej niż zwykle. Teraz zaczął się czerwiec i wcale nie jest lepiej. Cały dzień lało przy akompaniamencie 9 stopni. Teraz przestało padać, ale temperatura spadla do 5 stopni. Wszyscy chodzą już lekko zirytowani, a niektorzy po prostu wściekli. Kogo się nie spotka, to gadka zaczyna się od narzekań na pogodę. Jest dołująca. Powiem więcej - jest gorsza od zimy. Bo zima może być w końcu bardziej lub mniej mroźna i jednak pozostaje zimą, a to to za oknem, to nie wiadomo, co to za pora roku.
Jest noc, ale z tych "białych", co powoduje, że w ogóle nie chce mi się spać. W domu jestem tylko ja i psy. Wszyscy się rozpierzchli. Dziwnie tak. Pusto. Nawet obiadu nie zjadlam, bo nie mialam z kim. Za to przed chwilą ugotowałam sobie jajko na miękko i pożywiłam się przed snem. Paulina jutro wyjeżdża w lasy. Wróci dopiero w piątek. Żal mi jej. Dzsiaj po swojej biurowej robocie wrociła do domu blada i totalnie zmęczona, zwlaszcza, że zamiast do 17-stej, pracowala godzinę dłużej. Nie za kare, ale przez głupie komputery, którym coś zaczęło dolegać. Ona jednak woli chodzić po lesie niż siedzieć w biurze. A ja powoli zaczynam się zastanawiać jakie menu skomponować na przyszły wtorek. Renée kończy przecież szkołę i trzeba to wielkie wydarzenie przyzwoicie uczcić. Obiad, to jedna sprawa, a druga, ktora jest największym zmartwieniem - buty. Mają być białe i na koturnach! Nikt z nas nie ma czasu, by latać po sklepach. Po powrocie z pracy zastałam jRenee grzebiąca w mojej szafie. W tej dolnej częsci, w ktorej trzymam buty. Wywaliła wszystkie na podłogę i zaczęła przymierzać. Niestety białe mam, ale w wersji bez koturna - baleriny. Nie mam sily się tymi butami martwić. Zaraz sprawdze w Zalando czy mają jakies na składzie i najwyżej zamówię. A teraz kończę ten wpis o niczym. Dobrze, że jutro wieczorem na TVP Kultura będe mogla obejrzeć świetną sztukę Antoniego Słonimskiego "Rodzina" Pa!

C. Monet, Martwa natura z jajami

S. Dali

Picasso i Dali malują kurze jajko

1 komentarz: