poniedziałek, 15 września 2014

Dzień po wyborach

Tak oto wyglądała dzisiaj pierwsza strona Expressen
Cała czarna - żałobna opatrzona krótkim tekstem: "Wczoraj zagłosowało 781120 Szwedów na Szewdzkich Demokratów". Ten niebieski kwiatek z żółtym środkiem to sympatyczne logo tej mało sympatycznej partii.
Od dzisiaj Szwecja wygląda tak:
Te niebieskie plamy to miejsca, w których Moderaci z koalicjantami otrzymali więcej głosów od bloku czerwono - zielonego. Powiem tylko jedno - szkoda gadać, hmm.

6 komentarzy:

  1. Znawca polityki ze mnie żaden ale słuchając wiadomości wyciągam wnioski, a czy słuszne diabli wiedzą :}}. Ostatnio odnoszę wrażenie że ludziom zaczęła przeszkadzać stabilizacja, codzienny spokój i zaczynają wybierać skrajnie poglądowe partie które mogą zburzyć w jakiś sposób bezpieczeństwo swoimi poglądami. Nie rozumiem dlaczego nie potrafimy się cieszyć z tego że żyjemy sobie spokojnie i szukamy dziury w całym czyli czepiamy się nieidealnym ale znanym nam politykom którzy chyba coś dobrego potrafili osiągnąć

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No, zobaczym wkrotce jak te nowe rządy będa wyglądać. Reinfeldt pogonił ludzi do pracy, skończyly się dlugie zwolnienia lekarskie czy hojne przydzielanie rent zdrowotnych (jak to bylo za poprzednich rządów socjaldemokratów). Socjaldemokraci proponują zmiany, ktore kosztują i to dużo. Ksa zostanie wyciągnięta z kieszeni podatników. Ja tu spotykam dużo bezrobotnych wśród młodych dorosłych, ale niestety nie widzę, by pałali oni chęcią do roboty, bardzo wygodnie jest siedziec na jakichs zasiłkach. Ja na takich nierobow nie mam zamiaru więcej placić podatków, by wszystkim żyło się dobrze. Im może będzie się żyło dobrze, ale nie mnie. Czas pokaże. Może nie będzie tak źle. Ale, ze Moderaci aż tak dużo stracili punktowo w stosunku do socjaldemokratow, to widać wolę obywateli, że sami bez pomocy opiekuńczego państwa (czyt. innych pracujących obywateli) nie radzą sobie. Zobaczymy, może niepotrzebnie się dołuję. Ale jak podwyższa podatek od posiadania samochodu, to się chyba rozpłaczę. Bo rząd będzie nie tylko czerwony, ale rownież zielony.

      Usuń
  2. Hej Joanno! To ja, ta Lola z Mazur;) Troche bylam nieobecna. Pojechalam pod Jarocin na zjazd rodzinny potomkow moich pradziadkow. Bylo super. Teraz jestem i sledze Twoje wpisy i mam nadzieje, ze jeszcze sie spotkamy ;)
    Lola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Lola! Jakże się cieszę, że jesteś! Zjazd rodzinny - świetna sprawa! Mozna wtedy poznać czlonkow rodziny, ktorych wczesniej się nie znało lub nigdy nie widziało. Czy duża masz rodzinę? Gdzie wszyscy mieszkaliście? No i zapewnie było smacznie :) Ja rownież mam nadzieję, że się spotkamy :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Joanno! Na jaki adres @-lowy moge do Ciebie skrobnac?
    Lola

    OdpowiedzUsuń