niedziela, 25 maja 2014

Dzień matki i wybory

To był dzień! Zacznę od pogody. Po gorącym tygodniu dzisiaj zrobiło się zimno, i to jak! Tylko plus 9 stopni. Ale co tam pogoda! Dzień matki w Szwecji - tort na sniadanie, pelna obsluga, przesmaczny obiadek, kwiaty, czekoladki, winko prosto z Alzacji, a potem spacer z psami poprzez łąki i lasy. Uwielbiam spacery!  Moglabym ten dzień świętować każdego dnia. nawet w scrabble wygralam. Wczesnym popołudniem pojechaliśmy zaglosować, a przy okazji przejść sie po naszym jarmarku. Większośc w mojej rodzinie zagłosowala na Partię Środowiska i okazao się, że dostali aż 17,1% glosów. Najwięcej Socjal Demokraci, Moderaci (obecni rządzący) niżej niż Miljöparti, no i niestety ale nacjonalisto - faszyści (Sverigedemokraterna) urośli w siłę, bo zdobyli aż 9.8% poparcia i wejdą do europarlamentu. W szwedzkim parlamencie juz mają swoje miejsca. Na szczęście, albo i nie Szwecja ma tylko 20 mandatów do europarlamentu. W glosowaniu wzięło udział całe 48,9%
A teraz kilka fotek, bo nie chce mi się pisać.
te czekoladki uwielbiam!

super obiad! Ta ryba to röding (golec) prosto z jedynego czystego Morza Północnego i hollywoodzka sałatka na zachowanie młodości


wino z Alzacji, pyszne! Pierwszy raz je pilam, gdy wyjechalam do Francji, (do Alzacji) w wieku 15 lat!

tort wlasnorecznie zrobiony przez moje córeczki pod redakcja mojej najstarszej - Pauliny

bylam w takim dobrym humorze, że az zrobilam sobie słitfocię

zimny i ponury jarmark
I czego mi do szczęscia więcej potrzeba? Niczego, wszystko mam, a to co mam jest najlepsze na świecie!

2 komentarze:

  1. Tort swojskiej roboty z truskawkami, a nie kupnymi ozdóbkami spod linijki - to jest TO! Patrząc na obiad - burczy mi zaś w brzuchu ;-).

    Jak widać - dzień niezwykle udany a podsumowanie posta - NAJ!

    OdpowiedzUsuń
  2. Życzę jak najwięcej tak pięknie spędzonych dni. Tort aż kusi żeby skubnąć kawałek:}

    OdpowiedzUsuń