czwartek, 25 lutego 2016

Wielkie otwarcie puszki Pandory i IKEI

Szafa Kiszczaka okazała się puszką Pandory! IPN chyba z radości sika w gacie. Zło rozlazło sie po kraju. Wałęsa, Tyszkiewicz, Osiecka, Passent, znaleźli się na widelcu, a wkrótce pewnie pojawią sie kolejne znane postaci. Nie zdziwię się, gdy PiS wzniesie pomnik ku czci Kiszczaka nie tylko za te "skarby", ale też za obalenie komunizmu w Polsce jak to twierdzi wdowa Kiszczakowa.
Tyle o puszce/szafie.

Po pracy weszlam do domu, a tam, w kuchni na stole czekał na mnie...
 tort kanapkowy, nastepnie tort słodki, ciastka, czekoladki beligijskie i prezenty, no i oczywiście tulipany. Przyjęcie i smakołyki przygotowaly moje wspaniałe córki. A wszystko to z powodu moich urodzin. Postarzalam się o rok, ale pociesza mnie myśl, że dzisiaj rownież obchodzą urodziny i Danuta Wałęsa i Auguste Renoir. Renoir należy do moich ukochanych artystów, a jego obraz Śniadanie wioślarzy dziala na mnie terapeutycznie. Gdy odczuwam spadek nastroju, to popatrzę sobie na niego i od razu robi mi ciepło robi na sercu. Ten obraz dziala na mnie jak narkotyk.


A jutro nastąpi Wielki Dzień dla Umeå. O godzinie 10.00 odbędzie się uroczyste i wielkie otwarcie IKEI! Miasto będzie przezywac prawdziwe oblężenie. Wszystkie pokoje w hotelach są zarezerwowane na weekend, bo czekają na klientow z Finlandii, a konkretnie z miasta Vaasa, które leży naprzeciwko Umea, tylko po drugiej stronie Zatoki Botnickiej. To tylko kilka godzin rejsu promem. Poza tym  mnostwo mieszkańcow samego Umea i okolic wzięło na te okoliczność urlopy z pracy. Ja, niestety jade do pracy. Nie mam zamiaru spędzić piątku stojąc w dlugich kolejkach.
Napisalabym więcej, ale nie mam siły. Padam, ze zmęczenia. To pewnie dlatego, że znowu się postarzałam. Pa! Dobranoc.  

20 komentarzy:

  1. Joanno wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!!! Wielu wspaniałych chwil z pierwszą pociechą nowego pokolenia Twojej rodziny:)
    Dla pocieszenia dodam, ze i mnie przybył kolejny rok dokładnie 10 dni przed Tobą, wiec możemy uznać że jestem 10 dni starsza;))))
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarny Kotku, dziękuję, dziekuję i rownież Tobie życzę samych radości i zadowolenia. Dziekuję za pocieszenie ;) Ściskam :)

      Usuń
  2. Samych radości, Joanno! Tort kanapkowy piękny i na pewno smaczny, a Ikei zazdroszczę, bo my najbliższą mamy w Warszawie, czyli 220 km od domu, eh!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuję Amisha! Tort byl smaczny, w Ikei jeszcze nie bylam, ale ciesze się, że jest, bo ja mialam dalej niż Ty do najblizszej - 300 km.

      Usuń
  3. Wszystkiego co najlepsze i najmilsze, nie tylko na urodziny ale na cale zycie!!!
    Usciski

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ina, dziękuję serdecznie za zyczenia. ściskam :)

      Usuń
  4. Wszystkiego o czym marzysz i pragniesz niech sie spelni! I zdrowka! A co do Ikei u nas tez jakos miesiac temu niedaleko otworzyli Ikee, bylam tydzien po otwarciu, w restauracji kolejka na pol sklepu... Ale kupilam fajna nowoczesna lampe, ktora mozna fajnie otwierac i zamykac, czyli w sumie pare wersji w jednej lampie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tunka, dziekuję serdecznie. Ja tez mam zamiar kupić jakąś szałową lampę do mojej biblioteki. Poczekam jednak z tymi odwiedzinami Ikei, bo teraz są tam tłumy. Niedlugo jednak mam urlop, więc pojadę sobie w jakiś dzien przed poludniem :)

      Usuń
  5. https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQMsUzLEoZlE1SkWvrNByz_qn9yrjmaWBriv2npvoiEtvskkRph

    OdpowiedzUsuń
  6. Joaśko wszystkiego co najpiękniejsze dla Ciebie, niech zawsze słoneczko Tobie świeci, rodzinka rozpieszcza
    . Zdrówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Zolicho, bardzo dziekuję za śliczne zyczenia i kartkę powyżej, ktorą udalo mi się otworzyć - po linku do kłębka :) Ściskam :)

      Usuń
  7. Joanna, na jakim widelcu? To,że ktos podziękował za przysługę, to chyba świadczy o dobrym wychowaniu. A w tamtych czasach bez "załatwiania" daleko się nie pojechało. Wszyscy o tym wiedzą. A Wałesa, to inna działka. Cóż....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć DD, mozna i tak, ale ludzie już zostali wystawieni na widok publiczny i spekulacje się zaczęły. jak na przyklad to, że Tyszkiewicz była kochanką Kiszczaka. Nie wiem, czy jest to takie przyjemne dla niej. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. Joanno - życzę Ci dużo miłości w życiu i nieprzemijającej urody(!) oraz dużo radości z rozkosznego wnuczka. Ja też zamierzam zrobić taki chlebowy tort,zachęcona zdjęciami, niestety u nas nie ma okrągłego chleba nadającego się do takich akrobacji. Może na tostowym wyjdzie? Pozdrawiam serdecznie. Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dano, dziekuję bardzo! To z nieprzemijajaca urodą dobrze by było, gdyby się spełniło. A co do tego chlebowego torta, to jasne, ze możesz zrobić na chlebie tostowym. Wtedy będzie albo kwadratowy, albo prostokątny. jest tak samo smaczny. A jesli masz dalsze pytania, co do torta, to śmiało pytaj. odpowiem. Ściskam i pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Gratulerer med dagen Joanno !!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. Joanno! Życzę Ci promyków słonecznych, uśmiechu, hektolitrów aromatycznej kawy, wina co rozgrzeje krew, nowych perfum, butów itd, dobrej literatury i pieprzu w tyłku, żeby chciało Ci się chcieć, np realizacji wymarzonego wyjazdu w celu poznania historycznej architektury, obrazów, sztuki.. itd itd ;)
    Lola

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, przemiła Lolu, życzenia wspaniałe! Skrojone na miarę moich marzeń. To, co napisalaś, wszystko i bez wyjątku znajduje się na liście moich życzeń! Dziękuę, bardzo, bardzo dziekuję za piekne zyczenia :) ściskam i przesylam caluski :)Trzymaj się!

      Usuń
  11. Klik,klik,klik! Weszłam na urodziny nieproszona ale zachwyt nad
    kanapkowym tortem był silniejszy niż konwenanse.... Może "sto lat" od nieznajomej pozwoli wybaczyć najście? Przyznam, że od dawna zaglądam tu z ciekawością. Tort kanapkowy wart jest głębszej analizy. Może pokażesz kiedyś jak powstaje? Proszę nieśmiało:-)
    Pozdrowienia z południa PL:-)


    OdpowiedzUsuń