niedziela, 7 lutego 2016

Jeden tydzień z życia Polski

Kolejny tydzien minął w śniegu, mrozie, deszczu ze śniegiem, w temperaturach minus 20 i zero stopni. Obejrzalam spektakle "Lekkomyslna siostra" i "Brancz". Jazda do pracy to istne safari. Jeżdżę slalomem między spacerującymi sobie bezstresowo po szosie reniferami. Polscy politycy dostarczali mi wieczornej rozrywki. Pilowalam paznokcie i słuchałam "złotych myśli" wybrańcow ludu. Na przyklad Gowin nawijal cos o resortowych dzieciach.  Czy ktoś może wyjasnić te mi pojęcie - dziecko resortowe? Kto to jest? Chcialbym wiedzieć, bo może i ja jestem takim dzieckiem i nie wiem o tym. Gowin to Gowin. Rekordowym poziomem glupoty albo czarnego hmoru popisala się  pisowa rzeczniczka Beata Mazurek, która pobiła swoja "dowcipną", krotką wypowiedzią nawet Krystynę Pawłowicz. Mazurek dała radę samotnym matkom - "ustabilizujcie sobie zycie i miejcie więcej dzieci" wtedy te załapią sie na te nieszczęsne 500 zł. Jakie kryteria nalezy spelnić, by zostac członkiem partii PiS? Czy do CV z rodowodem prosto od Piasta Kołodzieja, poprzez dziadkow bioracych udział we wszystkich mozliwych powstaniach w ponad 1000 - letnich dziejach Polski, stryjach księzach, kuzynach husarach bijących Turków pod Wiedniem, braciach AK-owcach oraz wujkach oficerach zamorodowanych w Katyniu kandydat na PiSowca musi dołączyć również zaświadczenie o ilorazie inteligencji? Chociaz może akurat to nie jest potrzebne, bo wystarczy potężne drzewo rodowe typu dąb "Bartek". Pani Mazurek dała czadu tą swoją niefrasobliwą radą. Moim zdaniem powinna ona utworzyć osobną komorke bezpośrednio jej podlegającą, ktora zajęłaby się znajdywaniem płodnych, pełnych chuci mężów dla samotnych kobiet z dzieckiem, koniecznie takich, ktorzy po sobie nie sprzątają (ideał mężczyzny według arcybiskupa Gądeckiego), bo od tego jest kobieta.  Według miary Mazurek samotna kobieta z dzieckiem ma już z definicji nieustabilizowane życie. Coś nieprawdopobnego! A może ta samotna matka z dzieckiem nie chce miec obok siebie faceta - wygodnego, ale za to bardzo religijnego lenia. Mazurek dała podobną w mądrości radę jak ta burmistrz Kolonii, ktora poradziła Niemkom trzymanie obcych na odległość wyciągnietego ramienia i stosowanie odpowiedniego kodeksu zachowania. Mam nadzieję, że Mazurek zostanie wygwizdana i to bardzo głosno, gdy się tylko pokusi na wystepy w strefie publicznej. A Maryja, zgodnie z definicją sprawiedliwości według PiSu, też by nie dostała 500 złotych na swojego nieślubnego syna Jezusa.
Słyszałam rownież, że Macierewicz będzie udowadniał, że smoleńska katastrofa to był zamach. Zapowiada się niezły spektakl. Az sama jestem ciekawa, KTO wysadził ten samolot? KTO? KTO? KTO? No i oczywiście JAK? I w końcu DLACZEGO? A słyszeliście, że Kukiz też ma świetny pomysł na przegłosowanie uchwały dopuszczajacej referendum dotyczacego wyjścia Polski z Unii? Najzabawniejsze jest to, że obecna generacja młodych pełnoletnich rewolucyjnie i narodowo nastawionych ludzi nie ma nic przeciwko temu. Czytam komentarze na fejsie młodych patriotów, ktorzy przyklaskuja temu pomysłowi. Unię nazywają Eurokołchozem i uważaja, że Polska niczym Szwajcaria i Norwegia też może się bez Unii obejść. Na swoich profilach mają powklejane zdjęcia husarii i orłów białych, a pisza tak: "Panie Paweł Kukiz, jak najbardziej powinniśmy wyjść z Unii i to jak najszybciej!", "Brawo, suwerenność Polski jest najważniejsza. A UE to nie dyktat Niemców", "Skoro mieliśmy mechanizm wejścia do UE to tak samo powinniśmy mieć mechanizm wyjścia z UE to chyba logiczne. Nikt nie mówił, że wchodzimy do UE na wieczność.", "  Im szybciej z tej unii obcych interesów wyjdziemy, tym szybciej odnajdziemy się w nowej rzeczywistości. Unia i tak jest skazana na rozpad, nic nie trwa wiecznie, nawet Związek Radziecki", " No i bardzo dobrze. Najwyższy już czas skończyć z polityką poprzednich rządów - polityką "na klęczkach", służalczości i uniżoności wobec silniejszych krajów. Polacy to nie chłopcy do bicia." , " taaakaaaaak wystapmy z tej cholernej uni bo ona ciagnie nas na dno!!!! wole zyc w biedzie ale z honorem".  - ten ostatni komentarz napisala dzielna dziewczyna! Waleczna Polka! 

Jest to zaledwie kilka cytatów, więc uważajcie, bo losy Polski będa się ważyć w rekach młodych patriotów. Nie traćmy jednak nadziei, bo na stronie Kukiza pojawiaja się rownież inne wpisy, ktorych autorami są albo dzieci resortowe, albo patrioci inaczej, skierowane bezpośrednio do szanownego posła: "ja tylko będę codziennie prosił Boga, żeby tacy idioci jak Pan siedzieli w Tworkach a nie na Wiejskiej" lub takiej treści: "A może by tak referendum o zmniejszeniu ilości posłów w Sejmie i zlikwidowaniu senatu ?????"

ja uważam, że Kukiz - specjalista od referendow powinnien zarządzić referendum odnośnie katastrofy smoleńskiej - niech naród rozstrzygnie czy to był tragiczny wypadek czy zamach? Referendum będzie tańsze niż komisja i podkomisja Macierewicza.
Jeden tydzień w Polsce, a jaki bogaty w wydarzenia! Nawet jakiś poszukiwany listem gończym Kajetan odrąbał głowę kobiecie i to swój, rodak a nie żaden islamista uchodźca!

A u mnie - kulig na skuterach, grill nad zamarznieta rzeką, spacery w dzień i przed północą, obiady rodzinne i na zakończenie tego karnawałowego tygodnia - faworki, ktore zrobilysmy z Pauliną:

w tle Matka Boska vintage. Gwiazdkowy prezent od Natty. Podobno trendy.
nawet w tej chwili matka Boska spogląda mi przez ramię na to, co ja tutaj wypisuję

a tymczasem Holger śpi

a tu Holger w moich ramionach podczas porannej kawy





             

10 komentarzy:

  1. Cześć Joasiu, śliczny, uroczy, pogodny maluszek, spokojne, rodzinne życie bez wstrząsów i oby tak zawsze i na zawsze jako przeciwieństwo tej depresyjnej, przygnębiającej rzeczywistości, która mnie osobiście tak dołuje, że nie oglądam, nie słucham, jedynie śledzę bieżące fakty w necie coby się nie uwstecznić, bo poglądów na sytuację i nam panujących to ja już nie zmienię tj.od poprzedniej "ery" ich rządów.Wnuczuś do zacałowania, jest na pewno żródłem radości dla Was, miło spędzacie czas w tej oddali od wszystkiego. I dobrze. Życie rodzinne może być pociechą na wszelkie smutki.
    Ściskam mocno i pozdrawiam serdecznie Ewelina

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Ewelino, rzeczywistość jest smutna i szara. Robię wszystko, by stworzyć tutaj rodzince i sobie jakąs oazę szczęsliwości i cieszyć się tym, co mam. Cieszę się, że mamy tego malego Holgera. Juz nie moge się doczekać, kiedy zaczne mu czytać bajki. Ewelino, ściskam Cie i zyczę spokoju w duszy. Sama też chcialabym osiągnąć ten spokój w duszy. Trzymaj się :)

      Usuń
  2. Wiesz co , ja po prostu zaczelam omijac wiadomosci . Moj Tomek to wszystko oglada i tylko slysze fy fæææææn caly czas , apotem az nie moze dojesc kolacji i wszystko komentuje. Tak wiem, moze powinnismy byc blizej tej nasze polskiej sceny politycznej, poniewaz nasi bliscy tam wciaz zyja. Ale ja po prostu nie moge, nie moge tego sluchac i nie miec wyrzutow sumienia, ze mnie to nie dotyczy. A przeciez przed tym uciekalam. Coz, w kazdym kraju sa jacys wariaci w rzadzie, a ze w naszym jest ich wiecej, to chyba taka nasza polska natyra. Tez mi sie scyzoryk w kieszeni otwiera, ale co my mozemy zrobic ?? U nas jakos losi w tym roku jak na lekarstwo i do pracy jezdze calkiem spokojnie. Nawet lisy gdzies sie pochowaly. Pozdrawiam Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem Twojego męża i jego nastroje. Ja dzisiaj zrobilam sobie dzien bez telewizora, bo ja sie już boję, że gdy go włączę, to zaraz coś strasznego wyskoczy z tego pudła. Ja odbieram obecne rządy w Polsce jako vendettę, ktora nie ma nic wspólnego z miłością do kraju, dzialaniem dla dobra obywateli, to jest po prostu jakas zemsta. Zobacz jak szybko uwinęli się z mozolem przeprowadzoną przez poprzednie ekipy reformą szkolnictwa, ile to kosztowało pieniędzy, zmiany programowej, nowych podręczników, lokali, a oni zupelnie bezrefleksyjnie szast - prast i od nowego roku szkolnego szkoła wraca do poprzedniego systemu. Ja po prostu nie moglam uwierzyć, że to się dzieje. Kto niszczy coś, co daje dobre wyniki? To musi być zemsta połączona z zupelną obojętnością. A gdzie sie podziali Elbanowscy, którzy tak wściekle i zaciekle bronili dzieciom dostępu do szkoły? Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Joanno - mam takie wrażenie, że rząd chce ukarać samotne osoby wychowujące dzieci. Powinny żyć porządnie tzn w związku, czy nie o to chodzi przypadkiem? Inaczej teoria, żeby nie pomagać samotnym matkom (lub ojcom) nie ma argumentów.Doszukuję się jakiegoś sensu w tym wszystkim ale jakoś go nie znajduję. Mimo potężnych mrozów Twoje życie rodzinne jest cudowne, opisujesz go nam tak barwnie i ciepło, że tylko życzę Ci aby trwało!!! Serdeczności Dana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej Dano :) ten rząd chce ukarać chyba wszystkich po kolei. Sama zobacz wszystko, czego się tylko nie tkną, jest takie wybrakowane i po prostu niedopracowane, nieprzemyslane. A to jak traktują samotne matki czy też ojców woła o pomstę do nieba. Jestem tak zdegustowana światem zewnetrznym, ze po pracy pędze do domu na łeb i szyję, jakbym uciekała przed światem do mojego schronienia. Tobie równiez zyczę dużo kolorowych mysli i by ten szary świat się zaróżowił i zaczął tchnąć spokojem :) Pozdrawiam mocno :)

      Usuń
  4. Ej tam, szkoda czasu na oglądanie i słuchanie jednych i drugich i trzecich i czwartych. Maluszek cudny - on wart jest zainteresowania pełnej uwagi. Serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba chyba stać się gluchym na ten świat i tych strasznych ludzi. Na szczęście maluszek jest jak słońce. Na jego widok od razu staję się szczęśliwa i taka nagle beztroska. Serdecznie pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Zacznę od najprzyjemniejszej części wpisu- Holger wygląda prześlicznie;).
    To co się dzieje w Polsce to jazda bez trzymanki. No cóż pani Mazurek pokazała swoją empatię do społeczeństwa i jednocześnie głupotę. Szkoda że polskie feministki zostawiły tą wypowiedz bez echa. W czym jest gorsza samotna matka od matki z pełnej rodziny. Nie rozumiem.
    Już kiedyś u Ciebie pisałam że pis przypomina mi sektę i zdania nie zmienię. W tej partii nie można samodzielnie myśleć , wyrażać swoich poglądów. Najgorszą bzdurę członkowie powiedzą bo "szef" tak zdecydował. Nie zastanawiając się czy to ma sens.
    Smoleńsk był oczywistą oczywistością, mimo że w wyborach milczeli jak zaklęci. Będą ciągać po sądach tych których już od dawna mają na swojej liście.
    Joasiu ciesz się z takich pięknych chwil wnuczkowych jak na zdjęciu i czasami wyłączaj telewizorek;)


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cześć Zolicha :) Dziękuję :) No, własnie, gdzie się podziały polskie femistki? Dla mnie zadziwiające jest jak kobieta może w ogóle gadać takie rzeczy o innych kobietach? Ja po prostu tego nie pojmuję. Stoi w tej telewizji jakaś baba i wygaduje takie głupoty do iluś milionów ludzi. Czy ona nie ma wstydu? Ty masz rację, to co się dzisiaj dzieje, to jazda bez trzymanki. Oni chyba testują, czy spoleczeństwo jest w rownej mierze co oni, głupie. Granica się przesuwa. A ten Smoleńsk? Tez wiedzialam, że to będzie priorytet tego rządu. Ten rząd napisze rozprawkę/rozprawę - stawia tezę i ją udowodni i to mnie ciekawi jak tego dokona? Zwlaszcza, że wyjazdy prezydenta zawsze w Polsce przygotowywała kancelaria prezydenta, a nie kancelaria premiera. Czego ten Sasin nie dopatrzył? Oni nie biorą w swoich śledztwach w ogóle pod lupę swoich ludzi z PiSu, ktorzy zaludniali wtedy kancelarie prezydenta. A Cimoszewicz powiedzial w aktualnym Wprost bardzo mądrze tak:„Wydaje mi się, że to, co przez lata słyszeliśmy od komisji Jerzego Millera, brzmiało wiarygodnie” - stwierdził. „Wydaje mi się, że jednak duża część naszego społeczeństwa jest innego zdania i wierzy w rozmaite teorie zamachowo-spiskowe. Ja w nie nie wierzę. Jestem przekonany, że do tej wielkiej tragedii doszło z przyczyn, niestety, charakterystycznych dla naszego kraju - lekceważenia reguł i procedur” i dalej: "Zdaniem byłego premiera, powołanie nowej komisji smoleńskiej będzie szkodziło wizerunkowi Polski. Jego zdaniem, jej członkowie będą dążyć do tego, by podważyć ustalenia swoich poprzedników. „Tym samym będą obalali prawomocność działań państwa w poprzednim okresie, a sami nie są w stanie stworzyć wiarygodnego, opartego na dowodach innego wyjaśnienia” I ja się pod tymi slowami podpisuję. Dzisiaj mialam dzień bez telewizora. Pozdrawiam gorąco! :)

      Usuń