wtorek, 24 grudnia 2013

Zdrowych, radosnych, smacznych świąt Bożego Narodzenia!

Wesołych świąt Bożego Narodzenia!
 




Właśnie minęła północ, ja wyjęłam z piekarnika ostatnie słodkie wypieki i idę spać. Dzisiaj za kilkanaście godzin podzielimy się opłatkiem i usiądziemy przy stole wigilijnym. Od soboty Paulina stała u mnie w kuchni i pod jej nadzorem przygotowywałyśmy jedzenie świąteczne. Z listy mozna odhaczyć barszcz w całości ugotowany przez Paulinę, pierogi z kapustą i grzybami, robione zresztą dwa razy. Moje ciasto pierogowe okazało się gumiaste, więc  pootwierałyśmy zrobione z niego już pierogi, wydłubałyśmy z nich farsz i Paulina zrobiła drugie doskonałe tym razem ciasto. Na szwedzkim stole wigilijnym/świątecznym, między innymi, znajduje się danie köttbullar czyli kuleczki z mięsa mielonego. Paulina zrobiła i usmażyła te kulki z mięsa łosia. Jak ja się cieszę, że mam tak uzdolnioną córkę, która potrafi wszystko. W niedzielę wieczorem Ronny i ja pakowaliśmy prezenty. Tak bardzo się cieszyłam, że skompletowałam prezenty dla wszystkich. Jakże się myliłam! Podczas pakowania zabrakło jednego prezentu dla jednej osoby chociaż wiem, że kupiłam ten prezent. Przeszukałam samochód, jeden pokój, drugi pokój i nic. Nie ma! Zapadł się jak pod ziemię. W końcu zgromadziłam wszystkie paragony i zaczęłam odczytywać, by znaleźć dowód na to, że kupiłam. I tego dowodu nie znalazłam. Nie mam pojęcia jak to się stało, że stałam z masa towaroe w kolejce do kasy, a potem ta jedna rzecz nie została przeze mnie kupiona, skoro chciałam ją kupić. Ciągle zachodzę w głowę jak ja tego dokonałam. Nie pozostawało nic innego jak jechać dzisiaj do miasta i kupić to coś, o czym tylko myślałam, że kupiłam. Także nie udało mi się ominąć sklepów właśnie w poniedziałek, dzień przed Wigilią. Jest już po drugiej. Idę do łóżka, bo podczas wieczerzy chciałabym być wypoczęta, a nie kwaśna i żałosna. 
A na dobranoc moment na refleksję na ile polska jest polska Wigilia? ;)


   

10 komentarzy:

  1. Wszystkiego dobrego Dla Ciebie i Twoich bliskich Joasiu. Pozdrawiam
    ps. Paulina po kimś musiała odziedziczyć talenty.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Jagapc, bardzo dziekuje za życzenia. Za chwilę będzie Nowy Rok i teraz ja Tobie zyczę wspanialego Sylwestra i całego roku 2014! Paulina prawdopodobnie wszystkie talenty odziedziczyła po mojej babci, a jej prababci. Pozdrawiam:)

      Usuń
  2. Radosnego i Szczęśliwego Świętowania z pozdrowieniami dla Ciebie i całej Twojej rodziny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Aniu, bardzo dziekuję za życzenia, mam nadzieje, że Twoje/Wasze rodzinne Święta były wspaniałe! Życzę Ci szczęsliwego Nowego Roku - zdrowia, podróży i samych słonecznych dni! Całuski:)

      Usuń
  3. Wszystkiego dobrego na te piękne święta:-)))
    Asia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu i Wojtku, bardzo dziękuję. Życzenia się spełniły:) mam nadzieję, że Wasze Święta były takie, jakie sobie wymarzyliście:)) Pozdrawiam serdecznie:)

      Usuń
  4. Pogodnych ,rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia
    Tobie Joasiu i Twojej rodzinie
    życzy Bogda z Krakowa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Bogdo:) dziekuje bardzo! Moje Święta były właśnie takie, jak napisałaś w życzeniach - pogodne, i rodzinne:) A Tobie i Twojej rodzinie życzę wspaniałego wejścia w Nowy Rok i niech już tak wspaniale będzie przez cały 2014!
      Całuski wysyłam:)

      Usuń
  5. Bożonarodzeniowa Magia trwa...:-)))udanego świątecznego wypoczynku!!!
    Wczoraj wyciągnęłam gości od stołu na spacer, ech troszkę brakuje tego prószącego śniegu i bieli w Boże Narodzenie.
    Ja dzisiaj póki co po dwóch dniach domu pełnego gości :-),mam za sobą śniadanko w piżamce z najbliższymi i z powrotem do łóżeczka powylegiwać się do południa
    Wszystkiego dobrego!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czarny Kotku, magia trwa, mimo że Święta już się skończyły! Nastrój jednak pozostał, nie musimy iść do pracy i właściwie kontynuujemy świętowanie. Pogoda u nas jest...angielska. Leje deszcz! Mi to nie przeszkadza, zima będzie krótsza, ktora u nas kończy się ostatniego dnia kwietnia, a 1 maja jest lato. Tu nie ma wiosny, takiej rozciągniętej w czasie. Chociaz kto wie, może tym razem będę świadkiem nadejścia wiosny tu na północy. Tobie równiez zyczę wszystkiego i dobrego i wspanialego!
      Ściskam:)))

      Usuń