poniedziałek, 18 listopada 2013

Hilde i Beaujolais Nouveau 2013

Cześć! Ostatniej nocy przez pólnocną Szwecję przeszło wietrzycho imieniem Hilde. Wiało 56m/sek. Tu w Szwecji zawsze siłę wiatru podają w metrach na sekundę. Jesli ktos ma siły i ochotę może to sobie przeliczyć na kilometry. Dzisiaj rano odkrylismy, że w lesie Hilde powyrywała około stu drzew, nie jakichś tam drzewek, tylko potężnych drzew, chyba sosen. Paulina, Mikael i Ronny poszli w las oglądać i liczyć. Mnie tam nie bylo, więc wierzę im na słowo. O ktorejś godzinie nad ranem nie było prądu. Internet nie działał, no i telefonia tez nie. No i oczywiście MÓJ telewizor też przestał działać. Tym razem cos sie stało dekoderowi. Włączyłam rano i ten tylko pokazał słowo b o o t, ktore nie wiem co oznacza i tak już zostało. Zwykle po włączeniu dekodera, wyskakiwło to słowo, a za chwilę mrugała zielona dioda i już można było oglądać telewizję. Dekoder nie chce się wyłączyć, ani włączyć. Zastygl na tym b o o t i koniec. Odłączalam go od telewizora i sieci, podłączałam na nowo kilka razy i nic. Tylko to okropne b o o t! Czy ktoś z Was zna sie na dekoderach i może mi chociaż powiedzieć jak wyłączyć ten dekoder, by wrócił do stanu wyjścia, a nie tkwił w tym zawieszeniu? Paulina oznajmiła, że i tak powinniśmy się tu cieszyć, że poza prądem, czy powalonymi drzewami nic więcej się nie stało. Niektorzy tracą domy, a nawet życie. Filipiny. Weekend spędziliśmy rodzinnie. Od piątku do dzisiaj Paulina z Mikaelem zamieszkali u nas. Mikael w soboty i niedziele jest drwalem, ścina drzewa na ich posiadłości ziemskiej. Bo musicie wiedzieć, że ich działka, to las. Powiedziałam mu, żeby nadpiłował drzewa tak do połowy, bo huragan w nocy przejdzie, to dokona reszty. Nie skorzystał z mojej rady. Jedno drzewo na ich działce zostało jednak wyrwane z korzeniami. Drzewa z działki posłużą im potem za budulec do ich domu. Wieczorem piliśmy wino, graliśmy w karty i było bardzo, ale to bardzo rodzinnie. Oprócz tego w sobotę wieczorem obejrzałyśmy z Pauliną Downton Abbey, trzeci sezon! Poza tym wyspałam się! Huragan ukołysał mnie do snu. Młodzież dzisiaj rano przy śniadaniu relacjonowała noc. Każdy z nich budzil się, slyszał wiatr, ktory wprawial w trzeszczenie cały dach. Obudzona Renee obawiala się, że jakieś drzewo spadnie na dom, a Ronny zobaczył nad ranem jak nasze sosny wokól domu wyginaly się w łuk. A ja spałam jak kamień. Pół niedzieli spędziłam w myslach i uczynkach nad zawieszonym dekoderem. A potem zrobilam sobie SPA w łazience. Odmłodziłam się, ułożyłam sobie pięknie włosy, no i jutro postanowiłam powitać poniedzialek z werwą i radośnie. Chcę, żeby te tygodnie dzielące nas do świąt minęły szybko, bo tęsknię za świętami! Naprawdę! A czas płynie najszybciej w pracy. Nie mam żadnych pomysłów na prezenty gwiazdkowe i w sumie nie mam nic przeciwko, by takowych w ogóle nie było. Tylko jak to powiedzieć młodzieży? W czasie świąt chciałabym siedzieć na miękkiej sofie, podjadać daktyle, popijać glögg z rodzynkami, rozkruszonymi migdałami i orzechami, jednym okiem patrzeć na filmy o tematyce świątecznej bądź zimowej i wyszywać krzyżykowym ściegiem obrazki. A, tak mi się zamarzyło, bo w święta ma być miło i przytulnie i w zwolnionym tempie. Wyszywanki kojarza mi się właśnie ze zwolnionym tempem. Poza tym chcialabym nauczyć się robić na drutach. Zrobilabym sobie wtedy długi, bajerancki sweter z motywem Picasso na plecach. Zanim jednak święta nadejdą, to już teraz zaczynam odliczanie do czwartku, bo w Systemie pojawi się wino Beaujolais Nouveau 2013! Każdego roku w trzeci czwartek listopada we Francji świętuje się Dzień Beaujolais i odbywa się sprzedaż tego wina z bieżącego rocznika. Także jest to młodziutkie wino z tegorocznych zbiorów. To jak już wiecie, w czwartek będe miała randkę z Beaujolais Nouveau 2013! I jak tu się nie radować?


          


6 komentarzy:

  1. Spróbuj wyjąć z dekodera kartę. Będzie gdzieś pod obudową.
    W przeciwieństwie do Ciebie niechętnie myślę o świętach w tum roku, bo wygląda na to, że żadnego smakołyka porzadnie nie podjem, bo ciągle mi niedobrze... Chciałabym zaszyć się pud kocem z szydełkiem i udawać, że nie ma żadnych świat.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciao Maskonur! Zapewniam, że do świąt poczujesz się lepiej i będziesz wszystko zmiatać ze stołu.:) Wspomnisz moje słowa, zobaczysz sama:) A co do dekodera, szkoda gadac. Nie dziala. Szykuje mi się przymusowa abstynencja. Ten chyba muszę wysłac do Polski i czekać na nowy. Jak ja wytrzymam bez polskiej telewizji? Nie wiem. Mam nadzieje, ze operacja nie będzie trwała wystarczająco długo, że zdążę popaść w depresję. Trzymaj się, siadaj i szydełkuj. Fajne zajęcie, bardzo uspokajające i takie trochę jak medytacja:) Uściski posyłam

      Usuń
  2. Joasiu, zdublował mi się komentarz, usuwam jeden. Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Może przymusowa abstynencja zachęci i Ciebie do szydełka? Odcięcie od polskiej telewizji / wiadomości przede wszystkim / poprawia humor i dba o zdrowie psychiczne, przynajmniej w moim przypadku. Ostatnie wiadomości oglądałam rok temu i dobrze mi z tym :)
    Przydałoby się coś, co mnie odklei od czekolady mlecznej :) Jakieś pomysły?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maskonur, to Ty nie wiesz nawet, że w Polsce zmienilo się wielu ministrów. Na przyklad Szczurek będzie teraz liczyl Polakom pieniądze. A Kluzik przez to, że urodzila troje dzieci, to zostala za karę ministrą Edukacji Narodowej, trochę mną to wstrząsnęło, bo ja też urodzilam całą trójkę i już obawiam się, czy i ja przypadkiem nie będę nagle powolana do pelnienia jakichs misji dziejowych. A od czekolady się nie odczepisz, ja przez całą moja trzecią ciążę budzilam się w nocy, szlam do kuchni i wyjadalam lyżkami do zupy Nutellę ze słoika. Była to moja najgrubsza ciąża. Przytylam cale 20 kilo! Ale potem schudłam. Pozdrawiam i trzymaj się! A szydełko to ja najpierw muszę kupić. Pa!

      Usuń
  4. witaj:)
    Ja mam takie pytanko odnośnie budowy domu w Szwecji; jak to wygląda od strony urzędowej tj.wycięcie drzew, pozwolenie na budowę,plany i inne tym podobne rzeczy np. podłączenie mediów. Zastanawiam się czy jest to też tak kosztowne jak w Polsce.
    Pozdrawiam, Monika

    OdpowiedzUsuń