poniedziałek, 31 grudnia 2012

Na szczęście to już koniec!

Świat jakoś się nie skończył w tym roku, za to ten rok dobiega końca. I bardzo dobrze, bo już mam powoli dosyć tego świętowania! Mialam spędzić je na lenistwie, a spędziłam głównie kuchni. Pochodziłam trochę na bieżni, spalilam nawet 5 całych kalorii, ale ta bieżnia i tak jest bez sensu, skoro caly czas chodzę, drepczę po kuchni. A to trzeba wyciągnąć umyte gary ze znywarki, a to wstawić brudne, a to wyjąć talerze, a to je pochować do szafek, za chwilę pokroić ciasto, wylożyć na tacę, wstawić wodę na kawę, wyjąć napoje z lodowki i wstawić do niej mleko, maslo, wędlinę. Siadam na krzesle, zamrugam dwa razy oczami i dawaj dalej – trzeba wyjąć mięso z zamarażarki, pójść do garażu po ziemniaki, obrać je. No i wiadomo co dalej, nalezy obrane pyry umyć, przepołowić, wrzucić do gara, zalać wodą, wstawić do gotowania. Siadam. O! Cholera! Zapomnialam je posolić. Wstaję. No, tak trzeba zmienić obrus (bo u mnie jest w dalszym ciągu światecznie). Szukam w czeluściach szafki jakiegoś innego z motywami choinkowymi, jest! Wyciągam, złożony jak harmonia. Pędzę do żelazka i w trakcie prasowania odkrywam, że ma jakieś plamki, w dodatku zaschnięte. Kto wepchnął go na półkę z czystymi ścierkami, obrusami, serwetami? Szybkie pranie ręczne, suszenie w suszarce, prasowanie. Rozkładam na stole świeży obrus, a siebie na krześle. Podrywam się nagle, bo ziemniaki rozgotowują sie na miazgę. Odcedzam, chwytam pomidory i myję. Rozglądam się za nożem. Oczywiście leży brudny w zmywarce. Szoruję go pod bieżącą wodą. Kroję warzywa na salatkę. Itd. Itd. I tak wygląda moje odpoczywanie. Siadam, wstaję i tak w kółko. Cały ten wolny, świąteczny czas nie robiłam nic innego, tylko krzątałam się. Tak, kobiety się krzątają, a mężczyźni siedzą ewentualnie czasem przemieszczają się. Nie dziwię się potem komentarzom męża skierowanym do mnie: - „ciebie to jest wszędzie pełno”. Widzicie, jeszcze chciałby, żebym miała na sobie czapkę – niewidkę! Wczoraj w dodatku świętowaliśmy jego urodziny. Dostał prezent od swojej matki zaopatrzony w świetną kartkę z zyczeniami. Oto kartka: 
tlumaczenie:
"to sie stanie, gdy będziesz stary:
gorszy sluch,
gorszy wzrok,
sztywne stawy".
W przypadku Ronnego wszystko się zgadza.
  Chociaż w środku był dopisany ciąg dalszy - "jakie to szczęście, że jesteś jeszcze młody!!!"
Jaki Sylwester, taki cały rok. W takim razie świetne prognozy mam na przyszły rok. Siedzimy z Ronnym sami jak te dwa stare pierniki w domu, ubrani codziennie i gramy w ... Bingolotto. To taka gra telewizyjna. Wcześniej trzeba kupić kupon, a potem zakreślać wywołane w telewizorze liczby. Wystarczy mieć pięć trafnych liczb, ktore leżą w jednym rządku, to wtedy czeka wygrana, np. najnowsze volvo v 40, to o ktorym ja marzę. Za chwilę idę zakreślać następne liczby. Już dwa razy wywoływali i nawet nie znalazlam się w pobliżu żadnej wygranej, no, ale do trzech razy sztuka. Około północy pójdziemy do mojej teściowej wypić szampana i chwilę pogadać. Ja chyba nawet nie wypiję, bo przypuszczalnie muszę odebrać dziewczyny z miasta. Gdy Wy będziecie tańczyć i obsypywać się konfetti, to ja będę siedziała za kierownicą i zasuwała do miasta. Nie rozpaczam z tego powodu. Jak już wyżej napisałam mam dosyć wszelkiego świętowania. Wszystkim Wam życzę wyśmienitej zbawy, a w Nowym Roku samego zdrowia, szczęscia, spełnienia marzeń, uśmiechu, życzliwości i po prostu wszystkiego najlepszego!!!

  

9 komentarzy:

  1. jakbym o sobie czytała ;)) z ta tylko różnicą że dzieci jeszcze mam małe i w domciu ze mną siedzą -zatem nie muszę nigdzie jeździć:)
    Pozdrawiam Monika

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moniko, dzieki za pocieszenie. Wygląda na to, że nie ja jedna spędzam w tak ekscytujący sposób Sylwestra. Ty przynajmniej masz powód - male dzieci, a ja??? Kulawy mąż!
      Pozdrawiam serdecznie:))))

      Usuń
  2. Oj Joanno, a ja naprawdę myślałam, że u Was na północy
    całkiem inaczej. Że można sobie przysiąść, poczytać i być
    obsłużoną i w pyrki i w świąteczne ciasta.
    Mój, ma ogromnie podnoszącą na duchu feministyczną gadane,
    w przyszłym roku pozwolę się zawieść w ustronne miejsce i
    chętnie słuchać "dobrej nowiny", bo w końcówce tego co minął, samą zmywarkę obsłużyłam w tę i nazad ze sto razy.
    Z absolutnym przeświadczeniem domowych facetów o sprawiedliwym współuczestnictwie.
    Bo jakby powiedział (może) Konfucjusz - co oczy nie widzą, to i sumienie nie gryzie.
    Dobrego, dobrego roku Ci życzę
    iszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iszko! Jak miło Cię widzieć! A mój mąż w sposób chyba dyplomatyczny w ogole nie zabiera glosu w sprawach feministycznych, nawet nie wiem dlaczego. Pewnie dlatego, że jako uświadomiony popiera równouprawnienie, ale tak ogólnie w spoleczeństwi lub u sąsiadów, u siebie w domu woli bym to ja gotowała.;)
      Dziekuję za zyczenia i Tobie rownież zyczę wyśmienitego roku:)))

      Usuń
  3. Hahaha ;))) - dobrze, że poczucie humoru niekoniecznie zmienia się wraz z upływem lat tak, jak kondycja organizmu. W Polsce widziałam kiedyś urodzinową kartkę z mniej więcej takim napisem: •Pewien mały, miły ptaszek szepnął mi na ucho, ile dzisiaj kończysz lat... - no i musiałem załatwić drania, aby nie rozgadał tego dalej!• :)))

    Sylwester w "piernikowym" stylu spędziłam i ja - trochę z konieczności, gdyż w Japonii w tym czasie nie ma szaleństwa hucznych imprez, lecz także z wyboru, bo choć w przeciwieństwie do mnie T. jest bardzo towarzyski, to z wiekiem domowe zacisze już nie tylko bardzo lubi, ale zaczyna za nim przepadać jak ja. Tak więc zdaje się, że nowy rok powitałyśmy w podobnej atmosferze, Joasiu, dla mnie bomba :) Życzę Ci serdecznie, aby 2013 przyniósł Ci jak najwięcej pozytywnych przeżyć, niezależnie od tego, jak będą ewoluowały Twoje plany. Buziaki.



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga N:))))bardzo dziękuję za życzenia. Dokonam wszelkich starań, by się spełniły. Faktem jest, że mój imprezowy gen został zupelnie uśpiony. Z jednej strony wzdycham za jakąś szaloną imprą, a z drugiej, to tak po prostu mi się nie chce. Nawet nie chce mi się malować, ozdabiać czy robić się na wampa. Już sama nie wiem, czy to ma jakiś związek z wiekiem? Czy to jest normalne? Caluski:))))

      Usuń
    2. W normalnych związkach normalne :) „Kobiety tylko dlatego tak się stroją, że oko mężczyzny jest lepiej rozwinięte niż jego rozum” - powiedziała kiedyś Doris Day, a my się już wiemy, że naszym Mężom rozumu nie brakuje. No nie? ;):))) Serdeczności!

      Usuń